Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitální dovednosti pro podnikání má jen čtvrtina Čechů. Google je chce dovzdělat

Google oficiálně odstartoval v pražské Hauch Gallery svůj vzdělávací program Digitální garáž, který má rozšířit povědomí Čechů o on-line marketingu. Jeho znalost je totiž pro české podnikatele zatím velkou neznámou. Hned 80 procent malých a velkých podniků sice souhlasí s tvrzením, že je v dnešní době důležité být na internetu, nicméně necelá polovina firem on-line marketingovou strategii neplánuje. Dvě třetiny z nich také tvrdí, že není lehké získat komplexní přehled o digitálním marketingu. Nejčastějšími bariérami rozvoje digitálních dovedností u českých malých a středních podniků jsou nedostatek času na delší školení (67 %) a nenalezení relevantních či dostupných zdrojů informací: webových stránek s uspořádanými informacemi (56 %), úspěšných případových studií o lokálních firmách (47 %) nebo vzdělávacích programů zdarma (38 %).

On-line je příležitostí pro všechny

Digitální garáž je součástí iniciativy Pomáháme Česku růst. Primárně se zaměřuje na studenty nebo podnikatele, kteří si chtějí zlepšit své digitální schopnosti. Vyhledávač a reklamní impérium iniciativu rozšíří také o specializované workshopy pro exportéry a ženy podnikatelky. Hlavním pilířem programu je samovzdělávací on-line platforma www.digitalnigaraz.cz. Na ní zájemci najdou edukační kvízy i kurzy, díky nimž mohou získat mezinárodně uznávaný certifikát. „Internet zcela proměnil svět byznysu a otevřel příležitosti, které by si ani české firmy neměly nechat ujít. Každá česká firma se dnes může stát digitální a každý, kdo podniká on-line, má šanci začít dělat byznys v globálním rozsahu,“ říká Matt Brittin, prezident Googlu pro region EMEA. „Proto chceme ve spolupráci s lokálními partnery firmám pomoci tuto příležitost uchopit a odstranit často hlavní překážku v podobě nedostatečných digitálních dovedností,“ dodal. Program pořádá český Google ve spolupráci s Hospodářskou komorou, Asociací malých a středních podniků a živnostníků a VŠE a pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a ministerstva práce a sociálních věcí.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)