Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Bezpečně n@ internetu

S internetem je to podobné jako s jakýmkoliv velkým městem. Je scestné myslet si, že na vás za každým rohem číhá nebezpečí, a neužít si tak vše, co nabízí. Stejně tak je ale naivní domnívat se, že se vám nemůže nic stát, a nedávat si za jistých okolností pozor. A kvůli čím dál sofistikovanějším podvodům se může stát, že na internetu se nechají podvést i lidé, kteří si s počítači jinak rozumí. Nebo jim k tomu bezelstně dopomohou jejich blízcí.

Společnost Seznam vydala ve spolupráci s vydavatelstvím Grada knihu Bezpečně n@ internetu. Stojí za ní dva zkušení autoři, Martin Kožíšek, který osm let vede projekt Seznam se bezpečně!, a vedoucí oddělení informační kriminality SKPV Krajského ředitelství hl. m. Prahy Václav Písecký (rozhovor jste si mohli přečíst v MAM 10/2016).

Velké množství skutečných příběhů, se kterými se během své práce Kožíšek i Kopecký setkali a které čtenáři nabízejí jako ukázku všemožných nástrah internetu, činí z knihy chvílemi překvapivě poutavé čtení. Od vydírání přes obchodní podvody až po případy zneužití. Při některých příhodách budete kroutit hlavou – přesvědčení devatenáctileté slečny, že si na českém diskusním fóru píše s americkou popovou hvězdou Justinem Bieberem, je úsměvné. Při jiných vám, zejména pokud máte děti, bude tuhnout úsměv. Když Seznam v rámci pokusu pod utajenou identitou oslovil 1800 dětí na sociální síti Lidé.cz a nabídl jim ne zcela standardní „brigádu“, pětina z nich na nabídku kývla. Průměrná cena heterosexuálního styku je podle zjištění Seznamu u podobných nabídek 750 korun. Osm procent dětí už zároveň někdy na internet umístnilo fotku, na které jsou částečně, nebo úplně nahé. I kvůli takovým pasážím není kniha Bezpečně na@ internetu typické čtení před spaním. Seznam i policie v ní ale odvedly kus důležité práce.

Reklama
ČEZ

Z průzkumu mezi 12 400 uživateli 19,8 procenta uvedlo, že v profilech na sociálních sítích neuvádějí pravdivé informace nebo je zkreslují.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)