1. Média i agentury si stěžují na „aroganci moci“

Čínská prezidentská návštěva a s ní související policejní manévry rozhořčily nejen aktivisty, Miroslava Kalouska nebo dotčené Pražany. Na „aroganci moci“ si musela postěžovat i programově nestranná média nebo striktně apolitická mediální agentura. Mediálka Starcom Mediavest Group Praha totiž uvedla, že na 68 sloupech veřejného osvětlení, které má v dlouhodobém pronájmu její klient Samsung, se místo jeho kampaně na mobil Galaxy S7 v době návštěvy čínského prezidenta objevily „česko-čínské vlajky“. „K převěsu jsme opakovaně nedali souhlas (…) Prezident ČLR odjede a na reklamní plochy se zase vyvěsí Samsung. Ale ta pachuť arogance moci tu s námi zůstane,“ napsala na Facebooku. Podle ředitelky agentury Martiny Říhové byla sice jejímu klientovi nabídnuta náhrada, finance jsou však v tomto případě „bezpředmětné“. „Pro nás je to důležitá kampaň a nejsme klientovi schopni garantovat služby, které si zaplatil,“ řekla Říhová. Podle serveru Hlídací pes.org také některá česká média obdržela předžalobní výzvu, aby se zdržela informování o společnosti CEFC ve spojitosti s čínskou vojenskou rozvědkou. Jménem firmy ji rozesílal advokát Radek Pokorný a vedle žaloby v ní hrozil i možným trestněprávním postihem. Naopak ideální bylo pravděpodobně z pohledu čínské strany pokrytí návštěvy v médiích skupiny Médea Group magnáta Jaromíra Soukupa, která zahrnují i TV Barrandov nebo magazín Týden. Ta negativní zmínky vytěsnila. Tento ideál si však CEFC pravděpodobně pojistila tím, že v těchto médiích na začátku roku koupila menšinový podíl.

Tam, kde byla původně reklama na nejnovější mobil od Samsungu, se bez souhlasu klienta i agentury objevily české a čínské prapory.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia