Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

On-line přenosy by měly být dostupnější i pro menší média, myslí si v Sourcefabric

Karel Petrák strávil šestnáct let v ČTK. Část z toho jako šéf internetového zpravodajství. Když tedy řekne, že živé on-line přenosy jsou pro zpravodajské portály klíčové, lze mu věřit. Uvěřil mu zřejmě i Google, když se projekt Live Coverage Ecosystem (LCE), jemuž Petrák dělá manažera, rozhodl finančně podpořit v rámci svého fondu Digital News Initiative.

K tomu, aby člověk pochopil, co přesně LCE je, je zapotřebí udělat krok zpátky k jeho předchůdci – Live Blogu. Live Blog je software s otevřeným kódem, který umožňuje vytvoření on-line přenosu z jakékoliv události během několika minut. Výhodou je zejména jednoduchost a dostupnost i pro menší zpravodajské portály. Ty si totiž často nemohou dovolit vystavět vlastní systémy pro on-line přenosy, jakými disponují velké mediální domy. Live Blog je naproti tomu dostupný zdarma.

Tržiště se zprávami

Karel Petrák nazývá LCE tržištěm. Lze jej ale také označit jako další vývojový stupeň Live Blogu. Kromě příspěvků redaktorů webu totiž umožní přímo v programu vidět a nakupovat obsah pro živý přenos od kohokoliv, kdo je součástí ekosystému. Ať už jde o agentury, jiná média nebo freelancery. A Sourcefabric chce zároveň vyřešit jeden velký nedostatek živých přenosů. „Technologie není až takový problém, slabým místem live blogování je monetizace,“ vysvětluje Petrák realitu přenosů, které jsou jinak mezi médii oblíbené kvůli zájmu čtenářů i inzerentů – na inzerci vedle přenosu se uživatelé vzhledem k jeho charakteru dívají mnohem déle.

Reklama
Know

Většina liveblogovacích systémů však neumožňuje zařazení vlastní reklamy přímo do přenosu. Sourcefabric to chce změnit a umožnit jak vkládání reklamy, tak sponzorované přenosy, ale i další formy monetizace, které si agentury a média vymyslí. „To už je na partnerech. Naše role je v tom, že to umožníme,“ říká Petrák. Neziskovka Sourcefabric by měla první verzi LCE vypustit už na jaře do světa. Doslovně – Česko je pro projekt, na kterém spolupracuje s evropskými tiskovými agenturami, příliš malý trh.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)