Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Norové bojují proti aplikacím, které shromažďují přespříliš dat. Trable má i Tinder

Organizace pro ochranu tamních spotřebitelů od konce ledna zkoumá chování dvacítky populárních aplikací a upozorňuje Nory na případné problémy. Jako například ty, které má seznamovací aplikace Tinder.

Její podmínky použití jsou podle Forbrukerrådetu v rozporu s norským i evropským právem. „Neférové podmínky dávají Tinderu doživotní licenci na používání obsahu, který vytvořili uživatelé, jako například fotografie, k jakémukoliv účelu,“ uvádí rada ve svém oficiálním prohlášení.

Aplikace si ve svých podmínkách vyhrazuje právo uživatelský obsah kopírovat, upravovat, distribuovat a předávat dalším partnerům a zároveň podmínky kdykoliv změnit. Aby Forbrukerrådet ukázal, co přibližně to znamená, vytvořil v rámci kampaně #appfail video, na kterém na ulici nabízí k prodeji fotografie uživatelů aplikací. Pár kolemjdoucích ke svému překvapení na některých záběrech pozná sama sebe a nejsou svým objevem nadšení.

Reklama
Know

Uživatelské podmínky Tinderu jsou podle Forbrukerrådetu natolik problematické, že rada požádala o spolupráci i další evropské organizace a podala první formální stížnost kanceláři norské zákaznické ombudsmanky. „Ombudsmanka může společnosti na základě norského obchodního práva pokutovat. Většinou však se společnostmi hledají řešení vzájemným vyjednáváním,“ vysvětluje pro MAM Finn Lützow-Holm Myrstad z Forbrukerrådetu.

Rada nyní čeká, jestli Tinder ombudsmance odpoví. Zvažuje však i možnost předestřít problém Evropské komisi. „Posledním řešením je vyzvat zákazníky, aby problematické aplikace smazali. Chceme ale, aby své chování změnily aplikace, ne zákazníci,“ říká Lützow-Holm Myrstad.

Samotný Tinder zatím sdělil magazínu Fortune, že pokud úřady vysloví pochybnosti nad zabezpečením soukromí uživatelů, zváží nevyhnutelné změny.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu