Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Co může pro marketéry znamenat šifrování zpráv v Gmailu?

Před několika týdny začal Gmail upozorňovat pomocí drobné ikonky otevřeného zámku na zprávy, které byly zaslány bez šifrování. Tato malá ikonka bude mít dalekosáhlý dopad a změní vnímání bezpečnosti e-mailové komunikace běžnými uživateli.

Doposud bylo šifrování věcí, na kterou se myslelo především v odvětvích, pro něž je zabezpečení informací kritické, jako jsou finanční ústavy či nadnárodní korporace. Gmail svým upozorněním na nezabezpečenou komunikaci poukazuje na důležitost šifrování a obrací tak vnímání zabezpečení naruby. Zavedením indikátoru dochází k větší změně, než by se mohlo zdát. Nově každý příjemce bez nutnosti znalostí pokročilých funkcí vidí přímo v Gmailu, zda byla zpráva šifrována, nebo nikoliv, což bude mít zásadní vliv na chování uživatelů a jejich důvěru v doručené zprávy. Tato změna však bude mít dopad nejen na informovanost a chování uživatelů, ale zcela jistě i na celý trh e-mailového marketingu. Lze odhadnout, že se Google v tomto zachová stejně jako při zavedení hodnocení používání šifrování webových stránek.

Marketérů se tato změna dotkne sice nepřímo, ale velmi významně – sílu drobné ikonky a její psychologický dopad na chování příjemců nelze rozhodně podceňovat. Zámeček upozorňující na nezabezpečený obsah však nebude konečným řešením. Pokud můžeme usuzovat z dosavadního chování Googlu v oblasti bezpečnosti, budou po této fázi následovat další kroky. V brzké době pak dojde k postupné penalizaci zasílání nezabezpečených zpráv s citlivým obsahem, jako jsou e-maily s potvrzením objednávek, výpisů, registračních údajů či faktur. Následovat pak bude omezená doručitelnost hromadných obchodních sdělení. Tato drobná úprava si tak v krátké době vyžádá poměrně mnoho změn na straně marketérů a může si vyžádat i přechod na jiné řešení pro odesílání e-mailových zpráv.

Reklama
Know

Jakub Olexa, spolumajitel Mailkit

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)