1. Erekci podporujte až v noci, rozhodli poslanci

Poslanci odhlasovali změnu zákona, která přes den zakazuje v televizi reklamu na přípravky stimulující sexuální apetit a podporující erekci. S návrhem přišel lidovecký poslanec Petr Kudela, kterého inspiroval příval diváckých stížností u vysílací rady. Reklamy na podpůrné přípravky lidem typicky vadí během přenosů sportovních utkání, na které se dívají i děti. „Obchodní sdělení týkající se erotických služeb, erotických výrobků a humánních léčivých přípravků nebo doplňků stravy na podporu sexuální výkonnosti nebudou zařazována do vysílání v době od 6 do 22 hodin,“ prosadil Kudela. Dosud nemohla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání s takovými reklamami nic dělat, protože neporušovaly žádný zákon (ani vysílací, ani o regulaci reklamy). Například u kampaní přípravku Clavin v minulosti analýzy úřadu konstatovaly, že spoty sice nemají potenciál ohrozit mravní vývoj dětí a mladistvých, na druhou stranu však upozornily, že celkové erotické ladění a zpracování děje s využitím dvojsmyslů je čím dál intenzivnější, a balancuje tak na hraně zákona. Kromě eroticky laděných reklam se poslanci minulý týden věnovali i nové podobě cigaretových krabiček. Podle schválené novely zákona, se kterou už dříve přišlo ministerstvo zemědělství, budou krabičky opatřeny obrázky, které mají odradit alespoň některé kuřáky od kouření. Na obalech se zvětší také plocha s varováním proti kouření, zabírat bude 65 procent přední a zadní strany krabičky. Nebude možné ani prodávat cigarety s příchutěmi, výjimku do roku 2020 mají jen mentolové.

Červený ďábel Clavin způsobuje, že někteří diváci vidí rudě.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia