8. Sami jsme byli uprchlíci, říká Young & Rubicam

Agentura Young & Rubicam ve spolupráci s UNHCR vytvořila kampaň s názvem Sami jsme byli uprchlíci. V minutovém spotu zobrazuje skutečný příběh útěku Josefa Hlavatého z komunistického Československa na rogalu. Podle kreativní ředitelky Terezy Svěrákové kampaň vznikla z potřeby „vytvořit v Česku protiváhu sílícím projevům nenávisti“. Kromě televizního spotu byly připraveny i tiskové inzeráty a spot rozhlasový. Všechny byly z velké části financovány dárci, kteří sdílí zájem o uprchlíky, a všichni, kdo se na jejich tvorbě podíleli – včetně režiséra TV spotu Martina Krejčího – pracovali bez nároku na honorář. TV spot se však prý nakonec vysílat nebude. Česká televize, která zařazuje charitativní spoty do svého vysílání zdarma, ho údajně odmítla proto, že „nechtěla jitřit nálady ve společnosti“. ČT se ústy mluvčí Alžběty Plívové ohradila, že pravým důvodem byla skutečnost, že kapacitu pro vysílání charitativních spotů už pro dané období vyčerpala, kampani naopak pomohla materiálně.

Spot byl z velké části financován dárci, kteří sdílí zájem o uprchlíky. Všichni, kdo se na jeho tvorbě podíleli, pracovali bez nároku na honorář.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia