Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

8. Sami jsme byli uprchlíci, říká Young & Rubicam

Agentura Young & Rubicam ve spolupráci s UNHCR vytvořila kampaň s názvem Sami jsme byli uprchlíci. V minutovém spotu zobrazuje skutečný příběh útěku Josefa Hlavatého z komunistického Československa na rogalu. Podle kreativní ředitelky Terezy Svěrákové kampaň vznikla z potřeby „vytvořit v Česku protiváhu sílícím projevům nenávisti“. Kromě televizního spotu byly připraveny i tiskové inzeráty a spot rozhlasový. Všechny byly z velké části financovány dárci, kteří sdílí zájem o uprchlíky, a všichni, kdo se na jejich tvorbě podíleli – včetně režiséra TV spotu Martina Krejčího – pracovali bez nároku na honorář. TV spot se však prý nakonec vysílat nebude. Česká televize, která zařazuje charitativní spoty do svého vysílání zdarma, ho údajně odmítla proto, že „nechtěla jitřit nálady ve společnosti“. ČT se ústy mluvčí Alžběty Plívové ohradila, že pravým důvodem byla skutečnost, že kapacitu pro vysílání charitativních spotů už pro dané období vyčerpala, kampani naopak pomohla materiálně.

Spot byl z velké části financován dárci, kteří sdílí zájem o uprchlíky. Všichni, kdo se na jeho tvorbě podíleli, pracovali bez nároku na honorář.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)