Českomoravská stavební spořitelna neboli Liška patří k tradičním finančním domům. Hlavní nabízené produkty tvoří stavební spoření a úvěry, které jsou zákazníky z velké části využívány na rekonstrukci či modernizaci bydlení. Protože vznikla potřeba omlazení zákaznické struktury spořitelny a zpřístupnění možností stavebního spoření i mladší cílové skupině, rozhodla se Liška využít potenciálu sociálních médií a změnit dosavadní strategii.
Liška inspiruje, produkty nenutí
Společně s contentovou agenturou McShakespeare zvolila od listopadu 2015 novou cestu pro Facebook a jako jedna z mála finančních institucí v České republice má i funkční instagramový účet. „Podstatou komunikace se stal servis a poradenství fanouškům stránky, kterým ČMSS na Facebooku nenabízí primárně vlastní produkty, nýbrž inspiraci pro jejich využití,“ říká Jan Šesták, specialista komunikace ČMSS. Díky vybraným aktivitám tak narostl zájem o profil i možnosti stavebního spoření.
Babské rady i odborné komentáře
Liška vsadila zejména na obsahovou strategii – místo tradičních produktových novinek a informací o úrokových sazbách začala vytvářet užitečné infografiky („Barvy v interiéru“), rady pro ulehčení života („100+1 Lišákových rad“) a podobně. Veškerý obsah se přitom týká témat, která by mohla zajímat právě osoby plánující rekonstrukci či hledající inspiraci pro svůj domov. „Pokud si lidé založí stavební spoření, použijí jej pak většinou právě na přestavbu či rekonstrukci, například bytového jádra či kuchyně. Při tvorbě vizuálů a návrhů přestaveb tedy pracujeme s reálnými částkami, které lidé na rekonstrukci využijí. Mohou se tak snáze ztotožnit s komunikovaným obsahem,“ doplňuje Šesták.
Od začátku března 2015 navíc Liška začala spolupracovat s architektem Vladem Hrivňákem, jehož originální skici a hodnocení proběhnutých rekonstrukcí obohatily obsah na Facebooku o další – odborný pohled. Sdílené infografiky, fotografie a další vizuální obsah však představovaly i nutnost sledovat zájem a reakce fanoušků stránky a prostřednictvím A/B testování vybírat pro propagaci pouze ty v poměru cena/výkon nejefektivnější reklamy.
„Naším cílem bylo rozhýbat sociální prostředí, zaktivizovat fanoušky a začít jim poskytovat servis, který by mohli v souvislosti se zvelebováním svého bydlení potřebovat, a to se díky zvolené strategii podařilo,“ říká za realizační agenturu McShakespeare Jan Zápotocký, specialista sociálních médií. „Na počátku spolupráce jsme začínali se 3000 fanoušky, nyní máme stabilní a aktivní komunitu přes 15 000 fanoušků, se kterou můžeme pracovat dále,“ dodává.
Letní kampaň Milion snů
Kromě odstartování instagramového účtu provázela léto také dvouměsíční kampaň doprovázející akci ČMSS 1 000 000 úvěrů, tedy milník miliontého poskytnutého úvěru. Pro tuto kampaň vytvořili v McShakespeare microsite Milionsnů.cz, která sloužila jako platforma pro krátká videa a pro blog věnovaný trendům bydlení a rekonstrukcím. Spuštění microsite rovněž zahýbalo čísly na Facebooku. „Počet fanoušků byl v den začátku kampaně 11 116. Na konci kampaně jsme se dostali na 12 722 fanoušků,“ doplňuje statistiky Zápotocký.
Kampaň se postarala i o slušný dosah. Příspěvky během kampaně byly zobrazeny celkem 905 050 uživatelům (jde o 53procentní nárůst), za zmínku stojí i jejich virální šíření.
Čtyři tematická videa (publikovaná i na YouTube kanálu ČMSS www.milionsnu.cz) sklidila na Facebooku úspěch hlavně co do dosahu. Postarala se totiž o oslovení celkem 176 855 uživatelů. Obsah tvořily příběhy rodin, kterým rekonstrukce přinesla „splnění snu“ právě díky možnosti služeb a péče ČMSS. Třeba právě Novákovi s rekonstruovanou kuchyní či Dvořákovi s obnovenou dílnou.
V rámci cílení na mladé publikum promovala Liška i webový projekt Tadyjemoje.cz, který byl přímo zaměřen na interiérový design a tipy pro „mladou domácnost“. Portál má vlastní redakci, která přináší témata z různých sekcí, třeba „prima kousky“, chytré řešení – tip, jak si vyrobit paletový stůl, apod.
Výsledek: stabilní komunita s velkým potenciálem
Celoroční aktivita na sociálních sítích znamenala obrovský nárůst fanouškovské základny, ale hlavně interakcí, které patří k nejvyšším na poli FB profilů finančních produktů. Výsledkem je stabilizace prostředí Facebooku ČMSS, vytvoření stabilní a aktivní komunity i typu obsahu, na který je možné dále navázat.
V podobné strategii hodlá Liška pokračovat také v roce 2016. „Servis fanouškům, edukaci i atraktivní vizuály chystáme i letos, poradenství doplníme navíc o oblast práva, realit, ale také o rady, jak se dostat k dotacím, například při zateplování domu či výměně kotle,“ plánuje Jan Šesták z ČMSS, jehož cílem je zejména retence a konverze současných fanoušků.
Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].