Papírová inzerce nezůstane už jenom na papíře. Řada mediálních domů, jež vydávají primárně tištěné tituly, chce své letošní inzertní plány doplnit o nabídky inzerce na internetu. „Chceme se soustředit hlavně na crossmediální prodej napříč médii skupiny Mafra, tak abychom mohli klientům nabídnout maximální inzertní zásah z jednoho místa,“ říká třeba Jiří Otevřel, obchodní ředitel Mafry. Největší prorůstový potenciál má podle něj v tomto směru videoreklama a mobilní reklama.
Podobným směrem se chce ubírat vydavatelství Economia (mimo jiné také vydavatel MAM). „Soustředíme se na propojování inzertních formátů printových a on-line médií a speciálních projektů do účinných kampaní,“ vysvětluje šéf inzerce David Voráček. Velký prostor vidí v oblasti nativní reklamy.
A prostor v kombinaci různých mediatypů vidí také vydavatelství Bauer. „Připravujeme individuálně především pro lifestylové klienty crossmediální projekty na klíč, které kreativně a účelně kombinují promo jak v časopisech, tak na našich webech či sociálních sítích,“ přibližuje obchodní ředitel vydavatelství Vít Fiala.
Tradiční metody nerezaví
I navzdory pochopitelnému zájmu o inzerci na několika platformách se budou rovněž letos vydavatelství soustřeďovat na ověřené inzertní balíčky, speciály a zejména lifestylové tituly. Už zmiňovaný Bauer se kromě crossmediálních projektů chce i letos zaměřit na svou silnou lifestylovou sekci a tiskový balíček mířící na ženy od 20 do 60 let.
Populární inzertní balíčky mají v plánu i v RF Hobby. „Budeme nabízet speciální balíčky kombinující naše vysokonákladové tituly, jako je Moje šťastná hvězda, Můj čas na kafíčko a Můj kousek štěstí, s křížovkářskými tituly,“ vysvětluje za vydavatelství Iva Mlčochová. V plánu jsou také balíčky kombinující tituly vydavatelství 21. století, Epocha, Enigma či History Revue s divizí knihovniček a speciálních edicí.
Směrem ke speciálům hledí i Economia, která chce pokračovat ve vydávání speciálních vydání Respektu a pracuje na komerčních přílohách, jež by oslovily čtenáře vícero titulů najednou.
Největší výzvou pro letošní rok bude pro mediální domy zřejmě zvrácení poklesu reklamních investic do printu a vyřešení rostoucího problému s blokováním digitální reklamy.
Reklama se letos ve vydavatelských domech „přelije“ z papíru i na internet. Inzerenti tak budou moci čerpat z většího zásahu.
Foto: Shutterstock