Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Inzerce bude letos crossmediální

Papírová inzerce nezůstane už jenom na papíře. Řada mediálních domů, jež vydávají primárně tištěné tituly, chce své letošní inzertní plány doplnit o nabídky inzerce na internetu. „Chceme se soustředit hlavně na crossmediální prodej napříč médii skupiny Mafra, tak abychom mohli klientům nabídnout maximální inzertní zásah z jednoho místa,“ říká třeba Jiří Otevřel, obchodní ředitel Mafry. Největší prorůstový potenciál má podle něj v tomto směru videoreklama a mobilní reklama.

Podobným směrem se chce ubírat vydavatelství Economia (mimo jiné také vydavatel MAM). „Soustředíme se na propojování inzertních formátů printových a on-line médií a speciálních projektů do účinných kampaní,“ vysvětluje šéf inzerce David Voráček. Velký prostor vidí v oblasti nativní reklamy.

A prostor v kombinaci různých mediatypů vidí také vydavatelství Bauer. „Připravujeme individuálně především pro lifestylové klienty crossmediální projekty na klíč, které kreativně a účelně kombinují promo jak v časopisech, tak na našich webech či sociálních sítích,“ přibližuje obchodní ředitel vydavatelství Vít Fiala.

Reklama
ČEZ

Tradiční metody nerezaví

I navzdory pochopitelnému zájmu o inzerci na několika platformách se budou rovněž letos vydavatelství soustřeďovat na ověřené inzertní balíčky, speciály a zejména lifestylové tituly. Už zmiňovaný Bauer se kromě crossmediálních projektů chce i letos zaměřit na svou silnou lifestylovou sekci a tiskový balíček mířící na ženy od 20 do 60 let.

Populární inzertní balíčky mají v plánu i v RF Hobby. „Budeme nabízet speciální balíčky kombinující naše vysokonákladové tituly, jako je Moje šťastná hvězda, Můj čas na kafíčko a Můj kousek štěstí, s křížovkářskými tituly,“ vysvětluje za vydavatelství Iva Mlčochová. V plánu jsou také balíčky kombinující tituly vydavatelství 21. století, Epocha, Enigma či History Revue s divizí knihovniček a speciálních edicí.

Směrem ke speciálům hledí i Economia, která chce pokračovat ve vydávání speciálních vydání Respektu a pracuje na komerčních přílohách, jež by oslovily čtenáře vícero titulů najednou.

Největší výzvou pro letošní rok bude pro mediální domy zřejmě zvrácení poklesu reklamních investic do printu a vyřešení rostoucího problému s blokováním digitální reklamy.

Reklama se letos ve vydavatelských domech „přelije“ z papíru i na internet. Inzerenti tak budou moci čerpat z většího zásahu.

Foto: Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)