Společnost SodaStream se snaží dostát svému jménu a prosadit se jako distributor perlivé vody. Tváří související aktuální kampaně se stala Andrea Verešová. „Andrea pro nás ztělesňuje typ matky, která se snaží pečlivě vybírat to nejzdravější pro své děti. Takové spotřebitele se v ČR snažíme oslovit a věřím, že Andrea to dokáže,“ vysvětluje výběr ambasadorky Leon Paull, ředitel globální distribuce značky. Kampaň vznikala in-house v české pobočce SodaStreamu.
Druhá nejprodávanější sodovka u nás
Klíčovým trendem je podle Paulla odklon spotřebitelů od balené vody ve prospěch té kohoutkové, jejíž kvalitativní testy navíc v Česku vycházejí tradičně velmi dobře. „Ale podle našich průzkumů je více než šedesát procent prodaných balených vod perlivých. Proto vidíme smysl v návratu k výrobě domácího sifonu pomocí našeho výrobníku,“ tvrdí Paull.
Spotřebitelé by domácí výrobou sodovky měli šetřit nejen životní prostředí, ale také svoji kapsu. „Litr perlivé vody stojí v obchodě kolem šesti nebo sedmi korun, u nás vyjde litr na 2,50, a to včetně ceny použité kohoutkové vody,“ argumentuje Paull.
Perlivá voda dnes podle něj tvoří kolem 80 procent spotřeby produktů SodaStream. „Spotřebitelé většinou netuší, že SodaStream je jedním z největších výrobců perlivé vody. V absolutním počtu litrů dokonce držíme globální prvenství se slušným náskokem,“ netají se uspokojením Paull.
14 procent domácností „streamuje“
V České republice byl SodaStream představen v roce 2009 a dnes by její výrobník mělo vlastnit kolem čtrnácti procent domácností. „Kolik jich výrobník aktivně využívá, nevíme. Ale je to poměrně vysoké číslo i ve srovnání s tradičními evropskými trhy, na kterých působíme podstatně déle než v Česku,“ přiznává Paull, který si uvědomuje paradox situace, kdy označuje svoji značku za největšího výrobce něčeho, co si vyrábějí spotřebitelé sami a de facto z vlastních zdrojů. „Je to tak, že firma, která se neprofiluje jako výrobce perlivé vody, je zároveň jejím největším světovým výrobcem,“ uznává Paull. Na českém trhu ve spotřebě perlivých vod podle něj SodaStream disponuje druhým největším podílem, který ve vypitých litrech tvoří zhruba patnáct procent.
Je to paradox, že firma, která se neprofiluje jako výrobce perlivé vody, je jejím největším distributorem. Leon Paull
Podle Leona Paulla, ředitele globální distribuce společnosti SodaStream, je jeho firma největším výrobcem perlivé vody na světě.
Foto: Jiří Koťátko