Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Drží v díře jako zvíře. Firmě Fischer se slogan hmoždinek povedl

Napsat jednoznačné, jasné a výstižné sdělení není ani pro člověka z branže jednoduchý úkol. Texty, upoutávky a slogany nejrůznějších záměrů mezi sebou soupeří a doslova nás bombardují na každém kroku. Jeden takový mne nedávno doslova udeřil do tváře. „Drží v díře jako zvíře.“ Mé myšlenky se spontánně ubíraly zcela jiným směrem, ale pak… světe, div se, šlo o hmoždinky. Ano, i tak se dají popsat klíčové výhody hmoždinek, které společnost Fischer vyrábí přes 50 let. Pojďme se tomuto dvousmyslnému sloganu podívat na zoubek. Co a koho je třeba zvážit, než se do takového úkolu majitelé společností či copywriteři pustí?

Zaprvé záleží na cílové skupině. Přihlédnu-li k faktu, že hmoždinky nakupují v drtivé většině muži, je to trefa do černého. Slogan se silně dvousmyslným podtextem nejen dobře zacílil, ale svou troufalostí atakoval jejich pozornost, a to originálním a vtipným způsobem. Takže tři mouchy jednou ranou.

Zadruhé představte klíčové výhody. V čem se může taková hmoždinka lišit od těch ostatních? S největší pravděpodobností svou nosností. A není to právě to, co nám to zvíře v díře s lehkostí sobě vlastní říká? Další bod!

Reklama
Know

Zatřetí motivujte k akci. Stojíte v prodejně s nářadím a rozhodujete se pro koupi hmoždinek. Nerozhodujete, jdete koupit hmoždinky. Vidíte pět kontejnerů, v každém z nich zcela stejnou hmoždinku. A poslední přihrádka má na sobě nálepku. Hádejte jakou? Kterou hmoždinku tedy nakonec zakoupíte?

Autoři dvousmyslných sloganů bruslí chtě nechtě na tenkém ledě. Tady byl ale dobře a vkusně zvolen i obrazový materiál, slogan názorně doplnila hmoždinka.

Podtrženo, sečteno: dovoluji si dát společnosti Fischer za tuto slovní hříčku výtečnou. Kromě toho, že jde o výstižný, vtipný, rytmický a originální slogan, povedl se Fischeru ještě jeden kousek – všechny nás na několik dní grandiózně pobavil. Při jakémkoliv výskytu slova „díra“ v běžné mluvě cukají kolegům koutky a laškovně povytahují obočí. A to se v době neustálých dramat velmi cení.

Gabriela Wolfová, PR konzultant, Grayling

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)