Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Bulvarizaci způsobuje řeč čísel, podlehnou jí časem všichni

Důrazem na kvalitní obsah se ohání většina vydavatelských domů. Málokdo však vydrží vzdorovat nekompromisní řeči čísel, ať už je to prodaný náklad nebo webová návštěvnost.

Jak tenká je hranice mezi atraktivním obsahem a bulvární (rozuměj zábavní) žurnalistikou, dokazuje magazín OnaDnes.cz. Dříve ryze lifestylová rubrika se čtením pro ženy začala přebírat vybrané zprávy od kolegů z lehce bulvární rubriky Revue. S tímto nápadem jsem souhlasil ještě coby šéfredaktor iDnes.cz. Viděno zpětně to považuji za chybu. Do jinak kvalitního obsahu čím dál častěji pronikají bulvární témata věnující se sexu, milostným vztahům celebrit či odhaleným ženským vnadám. Mezi nejsdílenější (a tím i nejčtenější) texty se za poslední měsíc zařadily vedle zpráv o Gottovi i zvětšená prsa mladé čtenářky či polonahá modelka promenující se po ulici jen s namalovanými kalhotami. Žádná přidaná hodnota, jen krátký popisek s fotkami a videem, které na reklamě vydělává nejvíc. Tento trend je patrný na většině obsahových webů a způsobují ho dva faktory. Jedním jsou inzertní příjmy závislé na bannerové reklamě a počtu zobrazených stránek. A druhým jsou sociální sítě zahlcené informacemi, mezi kterými je těžké čtenáře zaujmout. Můžeme je vnímat jako tržiště senzací, kde se všechny zpravodajské servery i lifestylové weby logicky stávají bulvárem bojujícím o pozornost masového vkusu. I sebekvalitnější obsah je nutné nabízet přes senzační titulek či vykřičenou fotku s namalovanou šipkou upozorňující na utíkajícího zloděje, havarované auto či třeba jen živůtek spadlý z ramene. Hlavní je, že se kliká a reklamní bannery se protáčejí, obsah už nikdo tolik neřeší. Dokud budou weby vydělávat na displejové reklamě, tato praxe se nezmění.

Cesta z bludného kruhu vede přes usilovnou snahu dosáhnout masového nákladu či webové návštěvnosti i jinými prostředky než vulgární senzací a podbízením se. Obsah nesmí sklouzávat do primitivní žurnalistiky oslněné celebritami a aférami. O reklamně naplánované smyšlenosti či neobjektivnosti ani nemluvě.

Reklama
MMcite

Ondřej Tolar

vedoucí manažer digitálních magazínů, Economia

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)