Reklama
Megaboard

Monitora chce vyzvat Newton

Po dvou letech práce, z nichž nejvíce času zabrala jednání s vydavateli, představila společnost Monitora Media vlastní projekt pro sledování a vyhodnocování mediálních výstupů. Aktuálně skončil pilotní provoz, do kterého se podle sdělení CEO projektu Tomáše Bergera zapojila asi stovka firem. Mezi nimi třeba Ikea, Hewlett-Packard nebo některé banky, které za poskytované služby mediálního archivu a analýz dokonce platí. Řádově by mělo jít o jednotky až desítky tisíc korun měsíčně, podle informací MAM by oproti konkurenčnímu Newton Media měla být výsledná cena zhruba o třetinu nižší.

Čtyři miliony slov denně

Na rozdíl od konkurence zatím Monitora nenabízí monitoring sociálních sítí, pouze sleduje dopady konkrétních článků na sítích: jejich sdílení a komentáře. Na přelomu roku chce ale sledování obsahu sociálních médií zprovoznit i Monitora. Během tří měsíců chce zavést také nástroj na sledování původnosti článků na základě textové shody s první publikovanou zprávou.

V databázi je aktuálně zhruba 1100 tištěných titulů a tisíc on-line médií, což podle Bergera znamená kolem čtyř milionů slov denně. Na projektu pracuje zhruba třicet lidí, vývoj softwaru má na starosti oceňovaný vývojář Michal Danilák.

Za hlavní výhody svého projektu považuje Berger o něco větší množství monitorovaných médií, než má konkurence. Přínosem má být také sledování on-line článků v reálném čase se zasláním SMS notifikací inkriminovaného textu do pěti minut. To může být prospěšné například při krizové komunikaci. Klientům poskytne také kompletní skeny stránek s možností vyhledávání. Tuto možnost nabízí i Newton Media, ale na vyžádání a za příplatek. Berger slibuje i kompletní záznamy televizních a rozhlasových pořadů.

Klienty láká Monitora také na neomezený přístup do mediálního archivu, který aktuálně obsahuje na 7,5 milionu článků zpětně do roku 2008. Platit by zájemci měli až při rozkliknutí konkrétních článků nebo za jejich exportování. Aplikace využívá vlastní software pro převod mluvené řeči do textové podoby, nazvaný Audio2text. Díky složitosti českého jazyka je prý systém připraven i na převod z jiných jazyků. O jeho dalším komerčním využití ale Monitora neuvažuje.

Projekt si vyžádal investici v řádech jednotek milionů korun, jeho návratnost je plánována na příští rok. Berger považuje projekt za stejnou příležitost, jakou před časem skýtal monitoring sociálních sítí. Proto také spoléhá výhradně na vlastní technologická řešení.

Engine je založen na algoritmech využívajících machine learning. Tyto mechanismy jsou schopny pochopit kontext textu, oddělit validní text od reklam a získat další informace.
Foto: Monitora Media

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále