Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

K vyhodnocení digitální komunikace jen post buy analýza nestačí

Investice do digitálních médií rostou nejrychleji ze všech současných využívaných médií. Potřeba přijít s úsporným řešením pro vyhodnocení digitální komunikace s ohledem na její vliv na značku je poptávána na českém trhu stále více a je výzvou pro řadu agentur.

Evaluace větší on-line kampaně by neměla skončit post buy analýzou. Přes širokou dostupnost a využívání internetu v České republice (internetová populace dle NetMonitoru činí 6 815 000) dlouholeté zkušenosti Ipsosu dokládají, že „mentální“ zásah on-line kampaní masový není. Průměrně 13 procent lidí si vaši on-line reklamu zapamatuje. Z této skupiny je kolem 60 procent schopno přiřadit reklamu ke správné značce. U on-line reklamy je navíc větší pravděpodobnost, že ji lidé budou brát jako zásah do soukromí.

„Reklamní sdělení v chytrém telefonu či tabletu lidé považují za výraznější zásah do svého soukromí, jelikož jsou člověku fyzicky blíže a vstupují do naší intimní zóny, na rozdíl třeba od televize,“ uvádí Michal Štěpánek, executive director Ipsos Connect.

Reklama
ČEZ

Správný přístup k vyhodnocení digitální komunikace je klíčový, abychom porozuměli, co funguje a co potřebuje optimalizaci. Využití standardního marketingového výzkumu v on-line prostředí vyžaduje odpovídající technické řešení, proto začal Ipsos v minulém roce napřímo spolupracovat se společnostmi, jako je AdForm. Výsledkem je řešení, jež vám dává odpovědi na otázky, které z tvrdých dat nezjistíte – proč lidé neudělali danou akci na vašem webu, jaký přínos pro značku mělo 20 milionů impresí nebo detailní sociodemografické údaje lidí vystavených vaší kampani.

Cesta k lepšímu pochopení digitální komunikace je dostupná pro všechny. Opravdové porozumění začne tehdy, když si uvědomíme, co ještě nevíme.

 

Michal Michňa, associate director, Ipsos Connect

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)