Investice do digitálních médií rostou nejrychleji ze všech současných využívaných médií. Potřeba přijít s úsporným řešením pro vyhodnocení digitální komunikace s ohledem na její vliv na značku je poptávána na českém trhu stále více a je výzvou pro řadu agentur.
Evaluace větší on-line kampaně by neměla skončit post buy analýzou. Přes širokou dostupnost a využívání internetu v České republice (internetová populace dle NetMonitoru činí 6 815 000) dlouholeté zkušenosti Ipsosu dokládají, že „mentální“ zásah on-line kampaní masový není. Průměrně 13 procent lidí si vaši on-line reklamu zapamatuje. Z této skupiny je kolem 60 procent schopno přiřadit reklamu ke správné značce. U on-line reklamy je navíc větší pravděpodobnost, že ji lidé budou brát jako zásah do soukromí.
„Reklamní sdělení v chytrém telefonu či tabletu lidé považují za výraznější zásah do svého soukromí, jelikož jsou člověku fyzicky blíže a vstupují do naší intimní zóny, na rozdíl třeba od televize,“ uvádí Michal Štěpánek, executive director Ipsos Connect.
Správný přístup k vyhodnocení digitální komunikace je klíčový, abychom porozuměli, co funguje a co potřebuje optimalizaci. Využití standardního marketingového výzkumu v on-line prostředí vyžaduje odpovídající technické řešení, proto začal Ipsos v minulém roce napřímo spolupracovat se společnostmi, jako je AdForm. Výsledkem je řešení, jež vám dává odpovědi na otázky, které z tvrdých dat nezjistíte – proč lidé neudělali danou akci na vašem webu, jaký přínos pro značku mělo 20 milionů impresí nebo detailní sociodemografické údaje lidí vystavených vaší kampani.
Cesta k lepšímu pochopení digitální komunikace je dostupná pro všechny. Opravdové porozumění začne tehdy, když si uvědomíme, co ještě nevíme.
Michal Michňa, associate director, Ipsos Connect