Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Agenda mediálního plánování pro rok 2016

S blížícím se koncem roku se zadavatelé postupně začínají věnovat tvorbě finálních variant reklamních strategií na rok 2016. Skutečnost, že ve většině kategorií roste konkurenční prostředí a stagnují rozpočty, klade stále větší nároky na efektivitu a inovativní řešení, což mimo jiné vytváří do budoucna ještě větší prostor pro mediálně kreativní postupy. Pokračující splývání mediatypů může výrazněji ovlivnit výslednou podobu mediamixů.

Nárůst významu videoobsahu, stejně jako třeba rostoucí počet digitálních indoorových a outdoorových ploch znovu nastolují zásadní otázky: Je videoobsah subkategorií televizní, nebo on-line reklamy? Jsou indoorové digitální plochy v nákupních centrech nebo v čekárnách u lékaře problematikou, která spadá pod nákupčí televize, nebo venkovní reklamy? Nebo se snad jedná o úplně nové kategorie? Kombinují totiž přednosti obou příbuzných klasických mediatypů.

A co HbbTV? Je to ještě televize, nebo internetová platforma? Jak se bude prodávat a měřit? A jak to vůbec bude do budoucna s měřením konzumace médií? Přiláká právě spuštěné měření venkovní reklamy na základě dat od mobilního operátora konečně i ty zadavatele, kteří jej doposud pro nedostatek dat ignorovali? A jak obstojí zatím ve všech mediatypech platná jednotná měna tváří v tvář tlaku na alternativní způsoby měření od nadnárodních hráčů, ovládajících globální platformy? Zajímá ještě zadavatele detailní sledovanost médií, nebo už se posunujeme do stadia, kdy hlavní je návratnost investic, kterou nám pomáhají optimalizovat nástroje prediktivního modelování? A jak se bude vyvíjet v posledních letech poměrně vyhrocená oblast mediálního auditu a výběrových řízení? Neposunuli jsme se už do stadia, kdy bude snahou všech zúčastněných předcházet krajním řešením a zaměřit se na dosahování maximalizace efektu reklamních kampaní větší integrací všech typů agentur do marketingového oddělení zadavatele, i s případnou participací na výnosech nebo možných ztrátách? Jak je vidět z množství naznačených otázek, ani v příštím roce se nebudeme nudit.

Reklama
MMcite

 

Petr Majerik, media coach

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu