Samsung: Hlavně dostat lidi na web

Když Samsung uvádí na trh nějakou novinku, neměří, kolik mu do obchodů přivedl lidí který komunikační kanál. Pečlivě však sleduje, jaký obsah přivádí uživatele na webové stránky.

„Proč by se někdo chtěl dívat na video o vysavači nebo myčce?“ Tuhle řečnickou otázku si na nedávné berlínské konferenci o sociálních médiích položil Winston Eavis, šéf komunikace výrobce elektroniky Samsung pro Evropu. Na akci prezentoval firemní „komunikační model“ Always On, jehož cílem je prostřednictvím sociálních médií a PR vtáhnout spotřebitele do konverzace, díky níž se dovědí, jak značka může „obohacovat jejich životy“.

Zábava? To musí být jen začátek

„Analyzujeme data, abychom dokázali vyhodnotit vliv jednotlivých součástí obsahu, který produkujeme. Vytváříme spoustu obsahu, který lidi zabaví a do kterého se nějakým způsobem zapojí, ale to by měl být jen začátek. I ten nejlepší obsah by měl lidi především někam přivést,“ říká Eavis, přičemž má na mysli samozřejmě především webové stránky s konkrétními produkty.

Připouští, že firma přitom v současnosti řeší, jak zmírnit rozpor mezi „příběhovým“ obsahem, který sdílí na Facebooku, a čistě informativními, produktovými informacemi, které lidé nakonec naleznou na webu. Upozorňuje však, že hlavním cílem komunikace je přece jen „dostat lidi na web a dát jim tu prostor získat víc informací o nás a našich výrobcích“.

Samsung se podle Eavise snaží o úplnou integraci všech týmů – marketingu, produktů i brandu. V zásadě vždy sleduje dva komunikační „proudy“: jeden podporuje nadlinku a využívá její kanály, druhý se soustřeďuje na vyprávění příběhů v získaných médiích, což jsou třeba sdílení, zmínky uživatelů, recenze.

„S nápadem na silnou integrovanou kampaň může přijít každý z nich. Příkladem je naše vánoční kampaň, kde jsme silné youtubové video, které za pár týdnů získalo přes milion zhlédnutí, využili i v TV reklamě.“

Hledejte „vyšší“ využití

Samsung má řadu skutečně povedených kampaní se sociálním přesahem – v Argentině běžela kampaň s obrazovkou na zadních dveřích trucků, skrz kterou řidiči viděli a mohli bezpečněji předjíždět, v Turecku uspěl projekt Hearing Hands o neslyšícím, kterého obyvatelé jeho města překvapili – a dojali -, když se hromadně naučili znakovou řeč.

Podle Eavise přitom jde o originální nápady lokálních týmů. „Silné příběhy se prosadí samy – my je vždy jen převezmeme, využijeme v našich médiích a podpoříme. Firmy a značky by měly hledat cesty, jak svoje produkty a technologie využít k nějaké vyšší, společensky odpovědné myšlence. Profitují z toho nakonec úplně všichni,“ dodává šéf evropské komunikace jihokorejského Samsungu.

Autor je partnerem v agentuře PR.Konektor

S nápadem na kampaň může přijít každý. Silné příběhy se prosadí samy. My je podpoříme. Winston Eavis


I v době sociálních sítí, chce prodejce především, aby potenciální zákazník nejdřív zavítal na jeho produktový web.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard