Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2. Vláda nepodpořila snížení DPH pro tiskoviny

Kabinet Bohuslava Sobotky (ČSSD) odmítl poslanecký návrh na snížení DPH pro noviny a časopisy z patnácti na deset procent. Vláda namítá, že podle rozboru, který si nechala udělat, by snížení nevedlo k významně větší poptávce po novinách. Unie vydavatelů vládu vyzvala, aby své stanovisko ještě přehodnotila. Vydavatelé dlouhodobě upozorňují, že v průběhu posledních osmi let se DPH na noviny a časopisy zvýšila třikrát. „V mnoha zemích, které mají DPH na periodika do deseti procent, jsou propady trhu mnohem menší, například v sousedním Maďarsku se jedná o 32procentní pokles, v ČR pak o 45 procent,“ argumentuje unie. Ta zároveň spočítala, že od roku 2008 přestalo vycházet přes 1400 titulů, převážně časopisů. „Důsledkem je pak postupující bulvarizace médií,“ varuje.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)