Nově vzniklý portál Zonky.cz, který nabízí takzvané peer-to-peer půjčky, tedy půjčky mezi jednotlivci, se označuje za malý start-up s minimálním rozpočtem. „Jsme v soutěži s velkými finančními institucemi, které ročně dají do reklamy stovky milionů korun. O co méně peněz máme, o to musíme být chytřejší,“ říká Lucie Tvarůžková, vedoucí projektu.
Věříme v lidi
Specifika kampaně potvrzuje i Robert Peňažka z agentury Yinachi. „Necílíme masově na celou populaci, ale pouze na jednotlivce a skupiny lidí, kteří věří druhým – takové, pro které je důvěra životním postojem a každodenním chlebem. Například jako jsou lidi kolem smíchovského Hubu, tržiště Fler, komunity kolem IT nebo sportů, podnikatelské spolky nebo maminky,“ vyjmenovává Peňažka.
Podle Tvarůžkové fungovaly Zonky první dva měsíce v uzavřeném režimu. „Marketing byl zcela organický, komunitní. Lidé se zvali na základě pozvánek, které si sami posílali. Za tyto dva měsíce jsme takto získali prvních tisíc zákazníků,“ tvrdí Tvarůžková. V kampani se tak drží toho, na čem je služba Zonky postavená. „Věříme v lidi. Mluvíme pravdu. A hledáme slabá místa současného systému,“ tvrdí Tvarůžková.
Pro marketing hledala Tvarůžková lidi, kteří se nebojí porušovat neporušitelná pravidla, kteří dokážou myslet jinak než většina a kteří svou chytrostí dokážou nahradit zmíněné stamilionové rozpočty. „Zonkyho vymýšlíme společně s Robertem Peňažkou a jeho Yinachi, Markem Prchalem, Zuzanou Bergrovou z Red Medií, Honzou Schmidem z Perfect Crowd, se Šimonem Rákosníkem z Rubikon PR a s Future Bakery,“ vypočítává spolupracovníky nového projektu Tvarůžková.
Spolupráci si pochvaluje i freelancer Marek Prchal. „Lucie mi dopřála něco, co jsem vždycky moc chtěl – spolupráci s Robertem Peňažkou. Nevím, jestli to chtěl Robert, ale uvědomil jsem si, že už jsem velkej kluk, a tak jsem se ho drze ani nezeptal,“ směje se Prchal.
Kampaň portálu Zonky.cz společně připravují Yinachi, Marek Prchal, Red Media, Perfect Crowd, Rubikon PR a Future Bakery.