Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Největší mediální databáze v Česku představila novou podobu vyhledávání

Tisíce pracovníků PR a komunikace připravují každé ráno svodky pro management s přehledem ohlasů na firmu a její produkty v českých médiích. Téměř s jistotou k tomu používají největší mediální archiv v Česku, databázi Mediasearch firmy Newton Media. Nástroj v těchto dnech prochází velkými technologickými úpravami.

Elastické hledání myslí za uživatele

Nová verze vyhledávače využívá technologii ElasticSearch. Výsledky řadí podle relevance článku a z nejdůležitějších pasáží textu pak tvoří chytré anotace. „Nové vyhledávání překonalo nedostatky dosavadního systému, jde uživateli víc naproti a využívá mírně pozměněnou syntaxi dotazů,“ vysvětluje generální ředitelka Newton Media Petra Mašínová. „I za delší časové období a i při zadání obecnějších klíčových slov bude vyhledávání přesnější a rychlejší,“ dodává Mašínová.

Vyhledávač zkouší předvídat záměry uživatele. Nová verze už bezprostředně nevyžaduje používání logických operátorů. Stačí zadat více slov a algoritmus se z nich sám pokusí vytvořit sousloví či fráze, které pak považuje za relevantnější. Zadaná slova automaticky skloňuje. Články, ve kterých se výrazy vyskytují nejblíže u sebe, mají ve výsledcích vyšší pozici. Řazení výsledků se dá ručně přepnout. Odpadl limit pro počet nalezených zpráv, takže lze prohledávat kompletně celou historii archivu, a to i v případě obecnějších slov. Přídavkem navíc je automaticky vygenerovaný graf mediální pozornosti zadanému tématu ve sledovaném období. Zjednodušeno je exportování zpráv, nově se obejde bez opakovaného načítání stránky. Příprava mediálního monitoringu by tedy měla být ve výsledku jednodušší a rychlejší.

Reklama
Know

Podle Mašínové je nové vyhledávání první ze širších změn, které firma postupně spojí v chystané aplikaci, jejíž uvedení očekává na počátku příštího roku. Nabídnout by měla lepší přístupnost mediálních dat, a to včetně sociálních sítí a analytiky.

Novinkou mediálního archivu je automatický graf počtu zpráv v zadaném časovém období. Takto třeba postupně ovládlo média téma uprchlíků.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)