Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zítra umře Flash. A ještě jedna změna, kterou přinese září

Dlouho očekávaný okamžik je tady. Od úterý 1. září přestane prohlížeč Google Chrome automaticky spouštět flashové reklamy. Tolik oblíbený formát, který vytrvale nechce opustit myšlení některých zadavatelů i agentur, dospěl k potupnému konci. Google bude takové reklamy chápat jako „nedůležitý obsah“ a nechá na uživateli, jestli si je kliknutím dobrovolně spustí. Takový jedinec ale nebyl dosud ve volné přírodě pozorován, takže se u kampaní, které nemají alternativní podobu třeba v HTML5, dá čekat další sešup CTR. Za špatnou pověst Flashe u internetových gigantů částečně může problematická bezpečnost technologie jako takové, ale svůj díl viny nesou také ti aktéři reklamního byznysu, jejichž snem bylo zasypat uživatele pokud možno nepřeskočitelnými blikajícími a hrajícími reklamami. Nejlépe několika na jedné stránce. Hej, uživateli, nikam neutíkej a klikni! A oni by třeba někdy klikli, kdyby se jim mezitím prohlížeč nezhroutil pod návalem obsahu, jejž musel spouštět najednou. Odtud už pak vede snadná cesta k vyslechnutí nářků uživatelů a uzpůsobení prohlížeče jejich potřebám. Zrovna Google je v dvojjediné roli, kdy si ukusuje peníze z reklamních rozpočtů, ale neméně důležité pro něj je, aby stoupal tržní podíl jeho prohlížeče. A k tomu potřebuje spokojené uživatele, kteří se celkem pochopitelně přesunou k takovému browseru, v němž bude prohlížení webu nejpohodlnější. Proto budou internetový gigant následovat i ostatní a radikální postoj vůči Flashi se bude šířit. Jestli se ještě najde někdo, kdo si od letošního podzimu objedná kampaň ve Flashi, vyhodí peníze plnými hrstmi z okna.

Září však neznamená změnu jen pro reklamní byznys, ale po několika letech také pro náš časopis. Pozorně jsme vyhodnotili vaše ohlasy a příští číslo už představíme v předělané podobě. Máme nový MAM a osobně doufám, že ho budete číst se stejnou chutí, s jakou jsme se v redakci vrhli na jeho přípravu. Ať se vám líbí!

 

Radikální postoj vůči Flashi se bude šířit. Zapomeňte na něj.

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)