Novým kreativním ředitelem komunikační agentury Mark BBDO se stává Jakub Hanzlíček. Na této pozici vedle tvorby a řízení vývoje kreativních konceptů také manažersky povede kreativní oddělení agentury. Oznámil to David Sroka, ředitel klientského servisu agentury Proximity, se kterou ztrátami klientů a odchody zaměstnanců stíhaná agentura loni uzavřela „strategickou alianci“.
„Agentura má dnes 18 zaměstnanců, z toho v kreativě je jich osm,“ řekl M&M Sroka s tím, že poslední ředitelka agentury Milena Mesanović už v ní nemá žádnou výkonnou funkci.
Hanzlíček je starý reklamní matador. Dosud působil jako kreativní ředitel v agentuře Publicis, do které přišel z její sesterské Saatchi & Saatchi Prague. Má také zkušenosti z Leagas Delaney, Young & Rubicam a Leo Burnett.
Teď tedy povede kreativu agentury, jejíž předchůdce byl založen Markem Šebesťákem už v roce 1990. O čtyři roky později, po spojení s nadnárodní sítí BBDO, vznikla Mark BBDO, která byla dlouhá léta jedním z nejkreativnějších a nejdynamičtějších subjektů na českém trhu. Série ztrát významných klientů, odlivů velkých rozpočtů a odchodů zaměstnanců – výkonný ředitel Petr Topinka spoluzaložil kreativní platformu Future Bakery – ji loni postavila před existenční dilema. Agentura, jejíž torzo se z úsporných důvodů už dřív přestěhovalo do prostor sesterské Proximity z holdingu Omnicom, stála před zrušením, nakonec však byla volně „včleněna“ do dříve directmarketingové Proximity, která s BBDO obdobně spolupracuje v Německu a ve Francii. Na jaře ji však po sedmi letech opustil i kreativní ředitel Andrej Štuk, který v červnu nastoupil do agentury Outbreak.
Jakub Hanzlíček, dosavadní kreativní ředitel Publicisu, povede ani ne 20členný tým agentury, která se z vyšehradského proboštství musela přestěhovat do karlínských prostor sesterské Proximity.