Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Záběr jako my nemají ani v Ogilvy

Tři kamarádi, tři samostatné agentury, jeden název a příběh úspěchu. Už jen ten velký nápis Konektor Place, který se tyčí na secesní budově v samém centru Prahy – na náměstí Republiky -, naznačuje, že agenturnímu seskupení Konektor to asi klape. Martin Charvát z Konektoru, Rostislav Starý z Konektor Social a Jaroslav Duroň z PR.Konektoru si spolupráci nemůžou vynachválit.

Martin Charvát to možná neslyší úplně rád, ale je nestorem české reklamy. Začínal v ní totiž už v roce 1994. Jako kreativní ředitel vedl týmy agentur Leo Burnett a Mark BBDO. Jeho kampaně byly oceněny doma i na mezinárodních soutěžích a on sám je držitelem ceny Zlatý ohníček českého Art Directors Clubu za osobní přínos české reklamě.

Udělat se pro sebe

V roce 2008 se ovšem rozhodl odejít ze světa velkých síťových agentur a s bývalým ředitelem pražské Saatchi & Saatchi Petrem Rydlem založili vlastní shop Konektor. Jako kreativní agentura často k různým projektům potřebovali PR podporu. Hodně přitom spolupracovali s agenturou PR Point, kterou v roce 2003 založil Jaroslav Duroň.

Reklama
ČEZ

„Když jsme chtěli něco řešit tváří v tvář, ztratili jsme dvě hodiny cestou tam a zpátky. Tak jsme se přestěhovali do kanceláří na Vinohradech. PR se už ale prakticky nedá dělat bez sociálních sítí, a tak se přidal Rosťa a vznikla integrovaná skupina. Dnes vyhráváme ceny úplně napříč kategoriemi, což nikdo jiný nedokáže,“ říká sebevědomě Martin Charvát.

Faktem je, že agenturní skupina letos získala dva stříbrné Louskáčky, dva stejné kovy v soutěži Český direkt & promo a dvě první místa v píáristické přehlídce Česká cena za PR.

„Když má jeden z nás tendr nebo nový projekt, vytvoříme pracovní skupinu, kde sedí lidé ze všech tří oblastí. Společně pak jdeme i na prezentaci za klientem a funguje nám to výborně,“ odhaluje jasnější kontury úspěšné spolupráce Jaroslav Duroň.

„Můžeme mít často určité oborové brýle a kluci z marketingu nebo PR nám potom otevřou oči. V tom je přidaná hodnota pro klienta. Když mají třeba kluci projekt na ATL, tak my vidíme, že má potenciál v PR nebo na sociálních sítích, a vymyslíme pro to koncept. Nevadí, že ho pak třeba budou realizovat s jinou agenturou, kterou má klient na sociální sítě dlouhodobě vysoutěženou,“ dodává Rostislav Starý, který do Duroňova PR Pointu přišel v roce 2006.

„Když po nás třeba klient chce, abychom mu zpracovali 30 billboardů, tak se podíváme, jestli je to dobrá investice, a když ne, tak mu představíme alternativní koncept,“ doplňuje Charvát.

PR a Social jedou

V souladu s trendy se dnes ovšem ve skupině nejdynamičtěji rozvíjí oblasti PR a sociálních sítí, mezi kterými je ostatně tenká hranice. „Často tendrujeme PR služby a nakonec je to dominantně social. Díky tomu rozkročení ale také dosáhneme na projekty, které by ještě před pár lety byly pro PR agenturu nemyslitelné,“ vysvětluje Duroň.

Zadavatel rád vidí, že nabízené integrované řešení přináší něco navíc. Konkrétní projekt pak přidělí Konektoru – i když má smlouvu s jiným subjektem. Podobný konflikt prý bývá v oblasti sociálních sítí úplně běžný. „Představíme například projekt s microsite a influencery na sítích a klient si nechá na klasickou správu sítí svoji agenturu, se kterou se buď spojíme, nebo nám dá na určitou dobu přístup,“ doplňuje Rosťa Starý a přidává jména klientů, u kterých se spolupráce agentur Konektoru významně promítla – jako Sazka, Mondelez, Staropramen nebo ČVUT.

Podle Charváta je dobrým příkladem skupinové spolupráce oceňovaná kampaň na jeho oblíbený sport – ragby. Původně byla vytvářena jako klasická nadlinka, spolupráce s PR a mediální partnerství jí ovšem daly „ten pravý dosah“.

Divize PR a Social se v poslední době pyšní úspěšnou spoluprací s youtubery, blogery a dalšími „influencery“. „Zejména u určitých kampaní na FMCG zboží mají youtubeři ohromný potenciál,“ vysvětluje Starý.

Jeho kolega Charvát je přitom autorem nedávného ironického výroku „Když nemáte nápad, tak tam hoďte fashion blogery“. „Za tím si pořád stojím. Ten nápad tam opravdu být musí a od toho jsou zase kreativci, aby dokázali influencery zapojit smysluplně,“ vysvětluje.

S malou pomocí přátel

Skupina do svých řad zlákala i bývalého výkonného ředitele mediální agentury OMD Czech Radka Pálku. I tak má ale své kapacitní limity. Na větší zadání si proto najímá externisty nebo speciální eventové či filmové produkce a hlídá exekuci.

I personálně jsou tak nejsilnější PR a Social. Obě mají 30 zaměstnanců, zatímco nadlinkový Konektor jen deset. „Ale na speciálních projektech nám tu často pracuje opravdu hodně externistů,“ připomíná Charvát, když nás provází spletitým bludištěm komiksově dekorovaných kanceláří v domě, který se nachází vedle kdysi slavného obchodního domu Kotva.

Sídlu dominuje velkolepá recepce z přelomu století a zdobené točité schody, které má Konektor „jen pro sebe“ a občas na nich pořádá diskusní setkání Schodiště.

PR.Konektor do svého čela od srpna postavil nového výkonného ředitele Radka Vítka, který téměř po deseti letech odešel z Ogilvy PR. Zatímco on bude dohlížet na práci pro korporátní klienty, Duroňovi by se měly uvolnit ruce pro CSR projekty, ve kterých vidí „obrovský potenciál“.

„Firmy to dělají a média to zajímá, ale potřebují zajímavější obsah než jen předávání nějakého obřího šeku. Firmy už taky často nehledají zaměstnance přes personální agentury. Nenajdou tam, co potřebují, a chtějí vytvořit vlastní HR kampaně třeba na Facebooku. Z toho bude velký boom,“ těší se na další příležitosti trio Charvát, Starý a Duroň.

Martin Charvát, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň, agenturní skupina Konektor

Kreativní agenturu Konektor založil v roce 2008 Martin Charvát s bývalým ředitelem pražské Saatchi & Saatchi Petrem Rydlem. V roce 2010 se sloučili s PR agenturou Jaroslava Duroně PR Point, která tak změnila jméno na PR.Konektor. S rostoucím důrazem na komunikační využití sociálních sítí byla v této skupině vytvořena i samostatná agentura Konektor Social, kterou vede Rostislav Starý. Když má jedna z nich tendr nebo nový projekt, vytvářejí „pracovní skupinu“, ve které sedí lidé ze všech tří oblastí. „Společně pak jdeme i na prezentaci za klientem a funguje nám to výborně,“ chválí si to.

„Díky našemu záběru dosáhneme na projekty, které by byly pro PR genturu nemyslitelné.“ Jaroslav Duroň, PR.Konektor

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)