Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tendr, který stojí za zmínku

Nedávno se naše agentura Hullabaloo zúčastnila výběrového řízení na BTL agenturu pro značku T-Mobile. Jsem stále trochu zklamaný, že jsme klienta nakonec nezískali. Ale ne zahořklý. Musím sportovně uznat, že způsob, jakým T-Mobile celý tendr vedl, stojí za zmínku, dokonce za pochvalu. Proč? Protože by měl být příkladem všem firemním zadavatelům na našem trhu.

Férový tendr v praxi

T-Mobile od začátku proklamoval, že se bude držet zásad „férového tendru“, které jsou na sofistikovanějších trzích normou a u nás je formulovala Asociace komunikačních agentur (AKA). A opravdu to udělal.

Oslovil reklamní agentury, aby mu zaslaly své credentials. Deset z nich vybral k osobnímu setkání formou chemistry meetingu. Na základě osobního setkání pak vybral pět agentur, kterým předložil strategické a kreativní zadání.

Reklama
Know

Jeho součástí byla i kritéria pro rozhodování. Bylo v nich zmíněno, jakou roli bude při konečném verdiktu hrát cena, kreativní i strategická část. Agentury obdržely i velmi podrobný plán prací na celý rok, takže mohly celkem fundovaně odhadnout velikost a složení potřebného týmu a připravit relevantní cenovou nabídku.

A hlavně: všechny agentury věděly, o co hrají a kolik by tomu měly věnovat svých zdrojů. To je pro nás klíčové, protože i my musíme koukat na poměr investovaných prostředků a možného výdělku.

Lidé, kteří měli tendr na starosti, měli navíc dost slušnosti a odvahy stoupnout si před poražené agentury a otevřeně jim sdělit, proč se nestaly vítězi. Navíc přišli opravdu dobře připraveni. Neříkám, že jsem souhlasil se vším, co na debriefu zaznělo. Ale pochopil jsem, proč jsme nevyhráli, a mohu si z toho vzít ponaučení.

I v „měkkých“ dobře

V každém tendru je ale spousta „měkkých“ faktorů. Ani zde tendrový tým nezklamal. Nejen od začátku hovořil otevřeně o důvodu soutěže, ale dobře dokázal formulovat i to, co hledá. Všichni se chovali transparentně. Po našem neúspěchu prokazovali respekt nám i naší práci. Dokázali ocenit, že jsme na zadání intenzivně pracovali déle než měsíc.

Jaký to byl rozdíl oproti nedávnému tendru na ČSOB, kde víc než deset agentur obdrželo brief a mělo zaslat vypracování s tím, že pak možná dojde k osobnímu setkání. Když ale neznáte zástupce klienta, nevíte, co je v sázce, nemáte ani šanci na řádný debrief, budete pravděpodobně střílet dost naslepo. Proto jsme účast v tomto tendru odmítli – a pokud víme, nejen my.

O to víc si ceníme přístupu T-Mobilu, který do průběhu celého tendru vkládal čas a úsilí, z něhož bylo zřejmé, jak důležité je pro něj najít správného partnera.

Miroslav Lizec
výkonný ředitel, Hullabaloo

 

„Všichni věděli, o co hrají a kolik tomu mají věnovat úsilí.“

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)