Reklama na speciální vydání magazínu Blesku způsobila televizi Nova potíže. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání stanici pokutovala za odvysílání únorového spotu, ve kterém Blesk propagoval svou sexuální příručku inspirovanou filmem Padesát odstínů šedi. Radě vadí, že se spot objevil v půl osmé večer před Televizními novinami, ačkoliv v něm byly záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních polohách.
Reklamu navíc doprovázel slovní komentář, který diváky vybízel, aby si „dopřáli příval rozkoše a vášně“, inspirovali se erotickým hitem a měli „sex jako v bestselleru“.
„Reklama mohla u nezralých dětských diváků vzbudit předčasný zájem o lidskou sexualitu a mohla je navést k zakoupení Blesk magazínu s uvedeným, pro děti zcela nevhodným, obsahem,“ podotýká ve svém usnesení vysílací rada. Za ohrožení psychického a mravního vývoje mladistvých se rozhodla televizi Nova udělit pokutu ve výši 50 tisíc korun.
Další problém našli radní u teleshoppingového bloku na stanici ActiveTV. V tomto případě však nepokutovali televizi, ale zadavatele teleshoppingu, společnost Telemedia InteracTV se sídlem na Kypru. Sankce teprve teď padla za nabídkový blok, který běžel ve vysílání už loni v lednu. Důvodem pokuty je nabídka sady nožů doprovázená tvrzením, že se jedná o několik posledních kusů výrobku. Nabídkový blok postupně odpočítával čas a končil tvrzením, že nože už jsou vyprodané. Rada ale monitoringem vysílání zjistila, že o několik hodin později běžela totožně koncipovaná nabídka znovu, přičemž počet nabízených nožů byl ještě vyšší než v prvním bloku.
„Ačkoliv moderátor při první nabídce tvrdil, že se jedná o poslední šanci, a ten, kdo zaváhal, má smůlu, o několik málo hodin později se nabídka opakovala a v nabídce bylo dostatečné množství dalších kusů produktu. Tím se zadavatel teleshoppingu dopustil klamavé obchodní praktiky,“ zdůvodňuje vysílací rada pokutu. Diváci se tedy měli rozhodnout hned, ale přitom byli uvedeni v omyl.
Sex podle Padesáti odstínů šedi ocenil regulátor pokutou podle zákona.