Během prezentací SKMO na tiskové konferenci k posledním výsledkům poslechovosti zaznělo hned několik zajímavých informací, ať už z Radio projektu, studie RAB pro americký trh nebo prezentovaných případových studií. Předně, zvyšující se penetrace internetu a jeho užívání v desktopech či mobilních zařízeních nemá negativní vliv na počet posluchačů rádia, spíše naopak. U nás už několik let rádio zasahuje stabilně více než osm lidí z deseti a v USA, kde je užívání internetu obecně vyšší, v mobilních zařízeních dokonce třikrát vyšší než v ČR, také poslouchá rádio devět lidí z deseti. Mění se snad postupně platforma, namísto analogového vysílání lidé poslouchají rádia v digitální podobě jako on-line streamy anebo FM vysílání doplňují digitální interaktivní služby v mobilu. A možná se za pár let dočkáme toho, že bude u nás on-line poslech rádia také 45%, jako je tomu dnes ve Spojených státech. Podstata konzumace rádia – bezkonkurenčního, elektronicky šířeného nevizuálního média – je však stále neotřesitelná. Další klíčovou informací bylo potvrzení, že nejen v ČR, ale ani v USA prakticky neexistují významné, pravidelné sezonní výkyvy poslechu rádia, tak jako v jiných mediatypech. Je to patrné jak z celkového zásahu rádia v kvartálech, tak z průběhu denních křivek. Co víc by si mohl plánovač reklamy v turbulentních časech přát než jistotu, že jeho kampaň bude mít stále stejný masivní výkon v jakékoliv roční době včetně léta? Nakonec neméně zajímavou zprávu odhalila studie RAB v oblasti vnímání obsahu vysílání. Často se setkáváme s tvrzením, že rádio je kulisové médium a informace v něm člověk vnímá maximálně na půl ucha. Pokud by tomu tak bylo, pak by většina populace nemohla potvrdit, že je rádio v minulém týdnu rozesmálo nebo že se díky němu dozvěděli informaci, o kterou stálo za to se podělit s ostatními. A už vůbec by nebylo nejdůležitějším zdrojem inspirace při výběru hudby. Jenomže tak to je, v ČR i v USA. Rádio přenáší emoce, inspiruje a aktivuje. Lidé vnímají rádio daleko intenzivněji, než si myslíme, a pokud nereagují hned na jakýkoliv reklamní spot, neznamená to, že je chyba v mediatypu. Spíše v kreativním zpracování či kvalitě nabídky.
Penetrace internetu nemá negativní vliv na počet posluchačů rádia.