Je to již 48 let od chvíle, kdy na světové výstavě EXPO ’67 v Montrealu slavila fenomenální úspěch česká atrakce – kinoautomat. Jednoduchý nápad na film, který se vždy v klíčové chvíli zastaví a publikum samo hlasuje, jak má příběh pokračovat, lidem učaroval. Nevědomky nyní na tento úspěch navázala i komunikace značky Old Spice.
Newyorská agentura Wieden + Kennedy vymyslela originální instagramovou kampaň pro Old Spice, když využila funkce tagování, aby odvyprávěla komiksovou story. Na instagramovém profilu značky se objevil černobílý obrázek plazícího se muže, který sahá po tubě deodorantu (jak jinak než Old Spicu).
Napínavý komiks má mnoho konců
Když uživatel na obrázek klikne, objeví se několik tagů typu jdi za světlem nebo použij deodorant. Sám si pak může zvolit variantu. Další obrázek s komentářem mu ukáže, jak situace dopadla, a stojí před další volbou. Vzniká tak vrstevnatý příběh na vzdálené sci-fi planetě s mnoha roboty a mimozemskými kreaturami. Některé linie vedou ke slepým koncům, kde hlavní hrdina zemře nepěknou smrtí, jak se ostatně na mimozemskou planetu sluší. Profil pak napnutému čtenáři umožní vrátit se do posledního zlomového bodu a otestovat vrtkavost komiksového osudu jiným rozhodnutím.
Jen úvodní obrázek, který uživatele vtahuje do příběhu, má na Instagramu od 30. července, kdy byla kampaň spuštěna, přes dva a půl tisíce lajků a šest set komentářů. Mnoho dalších lajků a komentářů je u navazujících obrázků příběhu, takže i na americké poměry budí kampaň rozruch. Sázka na starý dobrý nápad z kinoautomatu v kabátě jedenadvacátého století tak agentuře Wieden + Kennedy i Old Spicu evidentně vychází.