Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na předplatném už se nešetří, někomu i stoupá

Které tiskové tituly máte ve vaší firmě předplacené, jak a případně proč se jejich portfolio v poslední době změnilo?

Předplacené máme zejména tituly, které je obtížné sehnat ve volném prodeji (některé marketingové a ekonomické tituly). Naopak oproti minulosti již neodebíráme každý den všechny deníky, to jsme vyhodnotili jako nepříliš efektivní.

Koncern Agrofert sdružuje přes dvě stě společností, které lokálně odebírají v různém rozsahu deníky, týdeníky i další tištěná či elektronická média. V souhrnu tak lze říci, že koncern Agrofert je odběratelem většiny tištěných deníků a řady týdeníků vydávaných v České republice, elektronických médií je aktuálně minimum. Portfolio se mění v návaznosti na aktuální potřeby jednotlivých společností spadajících do koncernu Agrofert.

Reklama
Know

Pravidelně odebíráme přes dvacet titulů, a to jak denní tisk, oborové časopisy, tak prémiové sekce odborných webů. Jejich portfolio jsme v posledních letech příliš nezměnili, pouze jsme ho rozšířili o nově vzniklé tituly. Na elektronické předplatné si postupně zvykáme, každý den ale využíváme digitální archiv našeho monitoringu.

Vzhledem k velikosti společnosti Škoda Auto a širokému spektru oblastí, kterým se firma věnuje nebo se jí dotýkají, odebíráme desítky titulů včetně vysoce specializovaných například z oblasti techniky či logistiky. Počet odebíraných titulů se v poslední době nezměnil.

Minulý týden zaujaly odbornou veřejnost výsledky plynoucí z pravidelně ověřovaného nákladu tištěných médií. Výsledky nového týdeníku Téma z portfolia společnosti Mafra, kterému se od začátku června povedlo zdvojnásobit počet předplatitelů, si dokonce vyžádaly samostatnou tiskovou zprávu. I když zlé jazyky tvrdí, že za vzestupem je interní nařízení koncernu Agrofert o povinném odbírání titulů ze sesterské Mafry, je možné, že tiskovým titulům se opět blýská na lepší časy – to potvrzuje i naše krátká anketa mezi největšími českými firmami.

Téma na úrovni Instinktu

Aktuálně distribuuje Téma v rámci předplatného 5664 výtisků (z více než 50 tisíc výtisků podle aktuálních údajů auditovaných společností ABC ČR). To je srovnatelné s předplatným týdeníku Instinkt vydavatelství Empresa Media, který předplatitelům posílá 5536 výtisků z celkem 57 tisíc výtisků. Týden ze stejného vydavatelství se chlubí 12 446 předplatiteli opět z celkových 57 tisíc výtisků.

Týdeník Reflex, vycházející u vydavatelství Czech News Center rozeslal letos v červnu mezi předplatitele 10 251 výtisků, tedy celou šestinu ze 66 tisíc vytištěných exemplářů.

Ekonomické tituly srovnatelné

Vzájemně srovnatelný výkon pak má dvojice ekonomických týdeníků Euro a Ekonom. Euro, patřící do portfolia vydavatelství Mladá fronta, mělo v červnu předplaceno téměř devět tisíc čtenářů z celkového nákladu 24 tisíc výtisků. Ekonom, který spadá stejně jako Marketing & Media pod vydavatelství Economia, vykázal ve sledovaném období 8381 předplatitelů a celkový tištěný náklad 16 699 kusů.

Týdeník Respekt, který vychází také ve vydavatelství Economia, pak mělo v červnu podle údajů ABC ČR předplaceno 15 784 čtenářů, tedy nejvíce ze zmíněných „seriózních“ týdeníků. Celkový tištěný náklad Respektu pak v červnu dosáhl 44 tisíc výtisků, byl tedy o více než dvacet tisíc výtisků nižší oproti konkurenčnímu Reflexu.

 

ANKETA

Které tiskové tituly máte ve vaší firmě předplacené, jak a případně proč se jejich portfolio v poslední době změnilo?

null

Adéla Konopková, zástupkyně tiskové mluvčí, Vodafone Czech Republic

Předplacené máme zejména tituly, které je obtížné sehnat ve volném prodeji (některé marketingové a ekonomické tituly). Naopak oproti minulosti již neodebíráme každý den všechny deníky, to jsme vyhodnotili jako nepříliš efektivní.

 

Karel Hanzelka, tiskový mluvčí, Agrofert

Koncern Agrofert sdružuje přes dvě stě společností, které lokálně odebírají v různém rozsahu deníky, týdeníky i další tištěná či elektronická média. V souhrnu tak lze říci, že koncern Agrofert je odběratelem většiny tištěných deníků a řady týdeníků vydávaných v České republice, elektronických médií je aktuálně minimum. Portfolio se mění v návaznosti na aktuální potřeby jednotlivých společností spadajících do koncernu Agrofert.

 

Lucie Pecháčková, tisková mluvčí, O2 Czech Republic

Pravidelně odebíráme přes dvacet titulů, a to jak denní tisk, oborové časopisy, tak prémiové sekce odborných webů. Jejich portfolio jsme v posledních letech příliš nezměnili, pouze jsme ho rozšířili o nově vzniklé tituly. Na elektronické předplatné si postupně zvykáme, každý den ale využíváme digitální archiv našeho monitoringu.

 

Tomáš Kubík, corporate communications, Škoda Auto

Vzhledem k velikosti společnosti Škoda Auto a širokému spektru oblastí, kterým se firma věnuje nebo se jí dotýkají, odebíráme desítky titulů včetně vysoce specializovaných například z oblasti techniky či logistiky. Počet odebíraných titulů se v poslední době nezměnil.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)