Předloni se svou prací uspěli v Healthcare sekci prestižní kreativní soutěže Clio Awards. Letos šli ještě dál. Za internetový spot získali bronz v kategorii filmového řemesla na největším reklamním festivalu Cannes Lions. Přitom je tady zná málokdo. Proč je agentura Red Fuse jedním z těch lépe skrytých pražských tajemství?
Smíchovská agentura nechodí do žádných tendrů. Ani nemůže. „Jsme výhradní agenturou značek společnosti Colgate-Palmolive. Smlouva dokonce uvádí, že ani nesmíme soutěžit o jiné klienty, protože se tomu svému věnujeme na 100 procent,“ vysvětluje klidným hlasem Ken Trevor, který je kreativním ředitelem agentury.
Ta vznikla v komunikačním holdingu WPP v září 2012 a v současnosti má pobočky v New Yorku, Hongkongu, Paříži, Sao Paulu, Kansas City, Bombaji a právě v Praze. Její pražský office připravuje komunikaci pro značku krmiva pro psy a kočky Hill’s Pet Nutrition, jejíž evropské zastoupení se nachází právě v naší metropoli.
Zatímco předloni bodovala v Cliu s printovou kampaní, letos dostala v Cannes bronz v kategorii Film Craft za internetový spot na podporu desetitýdenního zdravotního a výživového programu zaměřeného na snížení hmotnosti u psů a koček.
V reklamě nemůžete být naivní
V něm se obtloustlí domácí mazlíčci marně snaží chovat jako běžní psi a běžné kočky, protože jim v tom brání jejich nadváha. Pomalé a úsměvné záběry jejich zbytečného snažení podkresluje – možná trochu překvapivě – slavná Habanera z Bizetovy Carmen.
„Dostali jsme bronz za casting a nominaci za režii. Byla to jediná práce, kterou jsme přihlásili, ale v reklamě jsem 22 let a vím, že pokud chcete poslat práci do Cannes – nebo jakékoliv jiné významné soutěže – nemůžete být naivní. Musíte si uvědomit, jak se věci mají a podle jakých pravidel se hraje. Takže jsme to přihlásili hned do devíti kategorií, což je docela velká investice. V Cannes vědí, jak vydělávat peníze,“ konstatuje suše Trevor.
Tlustí, ale zase ne moc
On-line video připravila Red Fuse, silně mezinárodně obsazená agentura sídlící na stejné smíchovské adrese jako sesterské Young & Rubicam a Wunderman, pod taktovkou Trevora a jeho kreativního partnera pro digitál Petera Karvinena ve spolupráci s českou digitální produkcí Toaster Pictures Tomáše Otradovce. Spot režíroval Vladimír Jedlička.
Casting obtloustlých, ale stále pohledných mazlíčků měla na starosti specializovaná produkce Fauna & Film Oty Bareše, se kterou pražská Red Fuse spolupracuje pravidelně.
„Casting byl nesmírně náročný. Měl pět kol. Potřebovali jsme zvířata, která mají nadváhu, ale zároveň pořád vypadají zdravě a hezky. Produkt má bojovat jen s určitou nadváhou,“ vysvětluje Trevor.
Dodává, že agentura se snaží navazovat kontakt se zákazníky nejen na racionální, ale zejména na emocionální bázi. „Mluvíme o domácích zvířatech a ta jsou všude na světě citová záležitost. Lidé k nim získávají velmi intenzivní vztah. Z kreativního hlediska se nám proto nabízí skvělá příležitost použít emoce. Ale nesmí to být moc uslzené, raději vtipné a mělo by to mít pravdivý základ,“ prozrazuje.
Ten našli v průzkumu, podle kterého má polovina mazlíčků na celém světě nadváhu anebo nezdravou váhu. To má vliv na jejich životní styl a délku života, a v důsledku i na intenzitu vztahu s jejich „páníčkem“.
Ovšem většina z nich si to nepřipouští. „Není tlustý, je buclatý a hezký, brání se majitelé. Takže jsme to museli udělat úsměvně a nekonfliktně. Jen nakonec zazní otázka: ‚Nejsou ve formě, v jaké byli?‘ Proč nemůžou být ta zvířata zase taková? A není důvod to nechtít,“ vysvětluje Trevor hlavní myšlenku videa, které je stěžejní částí integrované kampaně, jež byla na základě svých prokazatelných pozitivních ekonomických dopadů adaptována i na trhy, pro které nebyla původně zamýšlena.
„Musíte si uvědomit, jak se věci mají a podle jakých pravidel se hraje,“ vysvětluje Ken Trevor, reklamní veterán a kreativní ředitel pražské Red Fuse.