Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak baculatí psi a kočky přinesli lva z Cannes

Předloni se svou prací uspěli v Healthcare sekci prestižní kreativní soutěže Clio Awards. Letos šli ještě dál. Za internetový spot získali bronz v kategorii filmového řemesla na největším reklamním festivalu Cannes Lions. Přitom je tady zná málokdo. Proč je agentura Red Fuse jedním z těch lépe skrytých pražských tajemství?

Smíchovská agentura nechodí do žádných tendrů. Ani nemůže. „Jsme výhradní agenturou značek společnosti Colgate-Palmolive. Smlouva dokonce uvádí, že ani nesmíme soutěžit o jiné klienty, protože se tomu svému věnujeme na 100 procent,“ vysvětluje klidným hlasem Ken Trevor, který je kreativním ředitelem agentury.

Ta vznikla v komunikačním holdingu WPP v září 2012 a v současnosti má pobočky v New Yorku, Hongkongu, Paříži, Sao Paulu, Kansas City, Bombaji a právě v Praze. Její pražský office připravuje komunikaci pro značku krmiva pro psy a kočky Hill’s Pet Nutrition, jejíž evropské zastoupení se nachází právě v naší metropoli.

Reklama
ČEZ

Zatímco předloni bodovala v Cliu s printovou kampaní, letos dostala v Cannes bronz v kategorii Film Craft za internetový spot na podporu desetitýdenního zdravotního a výživového programu zaměřeného na snížení hmotnosti u psů a koček.

V reklamě nemůžete být naivní

V něm se obtloustlí domácí mazlíčci marně snaží chovat jako běžní psi a běžné kočky, protože jim v tom brání jejich nadváha. Pomalé a úsměvné záběry jejich zbytečného snažení podkresluje – možná trochu překvapivě – slavná Habanera z Bizetovy Carmen.

„Dostali jsme bronz za casting a nominaci za režii. Byla to jediná práce, kterou jsme přihlásili, ale v reklamě jsem 22 let a vím, že pokud chcete poslat práci do Cannes – nebo jakékoliv jiné významné soutěže – nemůžete být naivní. Musíte si uvědomit, jak se věci mají a podle jakých pravidel se hraje. Takže jsme to přihlásili hned do devíti kategorií, což je docela velká investice. V Cannes vědí, jak vydělávat peníze,“ konstatuje suše Trevor.

Tlustí, ale zase ne moc

On-line video připravila Red Fuse, silně mezinárodně obsazená agentura sídlící na stejné smíchovské adrese jako sesterské Young & Rubicam a Wunderman, pod taktovkou Trevora a jeho kreativního partnera pro digitál Petera Karvinena ve spolupráci s českou digitální produkcí Toaster Pictures Tomáše Otradovce. Spot režíroval Vladimír Jedlička.

Casting obtloustlých, ale stále pohledných mazlíčků měla na starosti specializovaná produkce Fauna & Film Oty Bareše, se kterou pražská Red Fuse spolupracuje pravidelně.

„Casting byl nesmírně náročný. Měl pět kol. Potřebovali jsme zvířata, která mají nadváhu, ale zároveň pořád vypadají zdravě a hezky. Produkt má bojovat jen s určitou nadváhou,“ vysvětluje Trevor.

Dodává, že agentura se snaží navazovat kontakt se zákazníky nejen na racionální, ale zejména na emocionální bázi. „Mluvíme o domácích zvířatech a ta jsou všude na světě citová záležitost. Lidé k nim získávají velmi intenzivní vztah. Z kreativního hlediska se nám proto nabízí skvělá příležitost použít emoce. Ale nesmí to být moc uslzené, raději vtipné a mělo by to mít pravdivý základ,“ prozrazuje.

Ten našli v průzkumu, podle kterého má polovina mazlíčků na celém světě nadváhu anebo nezdravou váhu. To má vliv na jejich životní styl a délku života, a v důsledku i na intenzitu vztahu s jejich „páníčkem“.

Ovšem většina z nich si to nepřipouští. „Není tlustý, je buclatý a hezký, brání se majitelé. Takže jsme to museli udělat úsměvně a nekonfliktně. Jen nakonec zazní otázka: ‚Nejsou ve formě, v jaké byli?‘ Proč nemůžou být ta zvířata zase taková? A není důvod to nechtít,“ vysvětluje Trevor hlavní myšlenku videa, které je stěžejní částí integrované kampaně, jež byla na základě svých prokazatelných pozitivních ekonomických dopadů adaptována i na trhy, pro které nebyla původně zamýšlena.


„Musíte si uvědomit, jak se věci mají a podle jakých pravidel se hraje,“ vysvětluje Ken Trevor, reklamní veterán a kreativní ředitel pražské Red Fuse.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)