Americký portál Politico nedávno zveřejnil informace o tom, jakým způsobem chtějí tamní prezidentští kandidáti rozdělit své reklamní investice. I navzdory nejrůznějším textům o tom, že letos rozhodnou volby sociální sítě a Periscope, směřuje největší balík jejich peněz do televize.
V Česku se k volbám neschyluje, důvěra v televizní inzerci však taky zůstává vysoká. Naznačuje to nejnovější srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v prvním pololetí roku 2014 a 2015 od Nielsen Admosphere. Podle něj jako jediná meziročně výrazněji stoupla ceníková hodnota reklamního prostrou v televizním vysílání, a to téměř o 10 procent.
Stabilní výsledky meziročně podle dat Admosphere vykazuje reklama v rádiu, outdooru a kinech.
K poklesu téměř o čtyři procenta došlo u tisku a výrazný pokles je meziročně vidět i u reklamy na internetu. U těchto dat však Admosphere upozorňuje, že se jedná jenom o data za displej reklamu ze stránek monitorovaných projektem AdMonitoring.
Stoupá Alza a Penny Market
Největším reklamním zadavatelem zůstává společnost Unilever, která do reklamního prostoru podle Admosphere investovala zhruba 804 milionů korun. I navzdory tomu, že meziročně u ní jde o pokles oproti loni investovaným 948 milionům, má Unilever pořád výrazný náskok před ostatními zadavateli.
Ve srovnání s prvním půlrokem minulého roku výrazně stouply reklamní investice obchodní sítě Penny Market (z 296 mil. na 390 mil.) a internetového prodejce Alza.cz (z 247 mil. na 351 mil.).