Impuls stále milionový

Rádio je v Česku stále stabilní mediatyp, jehož týdenní zásah je 83,5 % (oproti minulému období pokles pouze o 0,5 %), denně si poslechne rádio 64 % populace ve věku od 12 do 79 let (nárůst o 0,1 %). O dvě minuty narostla také doba, kterou průměrný posluchač s rádiem stráví, aktuálně činí hodnota ATS relative 4:57:24. Vyplývá to z výstupu Radioprojektu za období od 1. ledna do 30. června 2015, který zpracovaly agentury MedianSTEM/MARK.

Jedinou stanicí, kterou denně poslouchá více než milion posluchačů, je stejně jako v posledním měřeném období Impuls společnosti Londa. Ani na dalších pozicích v žebříčku poslechovosti se mnoho nezměnilo. Zatímco v týdenním poslechu zaznamenala například Frekvence 1 nárůst o 51 tisíc posluchačů, denní poslechovost zůstala stabilnější.

Druhá je stále stanice Evropa 2 společnosti Lagarde`re, která mezikvartálně zaznamenala mírný pokles z 913 na 910 tisíc posluchačů denně. Evropu 2 může naopak těšit, že se jí daří na internetu. Je nejposlouchanější českou stanicí v internetovém prostředí, v němž si rádio pustí alespoň jednou týdně milion posluchačů.

Pozici třetí nejposlouchanější stanice v Česku obhájila Frekvence 1, která tak odskočila posluchačské jedničce Českého rozhlasu, stanici Radiožurnál. Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku poslouchalo Radiožurnál a Frekvenci 1 shodně 852 tisíc lidí, v novém měření je na tom stanice skupiny Lagarde`re lépe, ačkoliv obě rostly. Frekvenci 1 si denně poslechlo 882 tisíc lidí, Radiožurnál 862 tisíc. Z celoplošných stanic zaznamenala největší nárůst rádia mluveného slova. ČRo Plus se zvýšila meziročně denní poslechovost o 30 %, Rádiu Zet dokonce o necelých 50 %.

V regionech se největší oblibě těší opět Rádio Blaník, které poslouchá 591 tisíc lidí (mezikvartální nárůst o 2,2 %).

Ze zastoupení náleží největší podíl na trhu opět skupině Radiohouse (zastupující skupinu Lagarde`re či regionální Hitrádio FM a Blaník), která má 51,7 % (mezikvartální pokles o 0,4 %). Radio United Services (Impuls, Rádio Spin, síť Kiss) má 23,6% podíl a mezikvartálně tak narostlo o 0,5 %. Stanice ČRo pokrývají 22,9 % trhu (mezikvartální pokles o 0,2 %).

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia