Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Deníkům vévodí Blesk

Celkový zásah tisku tvoří v Česku necelých 8 milionů osob. Některý z deníků si v období čtrnácti dní přečte 65 % populace, týdeníky 63 %. Vyplývá to z výzkumu Media projekt, jejž pro Unii vydavatelů realizovaly tradičně agentury STEM/Mark a Median.

Agentury pro aktuální měření upravily metodiku sběru dat, výběr lokalit nevycházel z konkrétních adres, ale širšího vymezeného území. Zkrátil se i dotazník.

Nejčtenějším deníkem v Česku zůstává nadále Blesk (Czech News Center), nicméně meziročně poklesla jeho čtenost o 12 % na současných 993 tisíc. Na rozdíl od posledního Media projektu jej čte méně než milion čtenářů.

Reklama
MMcite

Naopak mezikvartálně stabilní zůstaly tři deníky, Aha! (Czech News Center), Lidové noviny (Mafra) a Hospodářské noviny (Economia).

Z celostátních deníku zaznamenaly meziroční nárůst Lidové noviny, a to konkrétně o 12,9 %. Aktuálně je čte 210 tisíc lidí. O necelých 10 % narostla čtenost také deníků Sport (Czech News Center).

Z regionálních deníků dosáhl největší čtenosti Deník východní Čechy, nicméně meziročně poklesl o 19,5 %.

Z časopisů se opět dařilo Glancu. Lifestylový časopis pro ženy pokračoval v expanzi a jeho aktuální meziroční nárůst činí 45,1 %. Zatímco loni Glanc četlo 133 tisíc lidí, v aktuálním výzkumu jej čte o 60 tisíc čtenářů více.

V segmentu lifestylových časopisů pro muže se pořadí výrazně nezměnilo. Monitorovanou jedničkou je pořád časopis Maxim vydavatelství Burda, nicméně meziročně poklesla jeho čtenost o 13,1 % na aktuálních 185 tisíc. Druhý ForMen svou čtenost meziročně navýšil o 20 %, avšak stále jej čte o 150 tisíc lidí méně než Maxim.

Zpravodajské týdeníky stabilní

V segmentu zpravodajských týdeníků se pořadí nezměnilo. Největší čtenářské popularitě se těší Reflex (Czech News Center), Respekt (Economia) a Týden (Empresa Media). Nicméně Reflex si meziročně mírně pohoršil o 4,8 %, zatímco jeho konkurenti naopak mírně rostli. Respekt čte 167 tisíc lidí (nárůst o 2,5 %), Týden 151 tisíc (nárůst o 1,3%).

 

null

null

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)