Česká televize plánovala, že by mohla letos získat z podnikatelské činnosti 630 milionů korun. Vývoj hospodaření v prvním pololetí však naznačuje, že výnosy budou dokonce ještě o něco vyšší, a to asi o tři procenta. „V porovnání s celkovými částkami nejsou tyto sumy rozhodující, ale hlavní zpráva je, že poté, co Česká televize převedla obchodní činnost do svého obchodního oddělení od externí agentury, což bylo asi před třemi lety, výnosy vyskočily nahoru. A teď vypadá, že brnkají o strop možného. Možné je limitované trhem a právním prostředím,“ řekl člen Rady ČT Luboš Beniak, který připravil zprávu o plnění rozpočtu v prvním pololetí. Podíl podnikatelské činnosti na výnosech veřejnoprávní televize představuje asi devět procent, v absolutní částce to loni bylo 624 milionů oproti plánovaným 545 milionům. „Máme tak málo peněz z reklamy a sponzoringu, že i jeden klient udělá rozdíl, když přijde. Třeba je velká akce a někdo projeví velký zájem být sponzorem a chce se nějak podílet na výrobě pořadu. My pak inkasujeme deset milionů, o kterých jsme vůbec nevěděli na začátku roku, že je budeme inkasovat,“ vysvětlil pohyby výnosů finanční ředitel České televize Milan Cimirot. Nejdůležitějším zdrojem příjmů ČT stále zůstává inkaso televizních poplatků, které tvoří kolem devadesáti procent výnosů.