Britové sníží daně malým novinám

Britský ministr financí George Osborne představil plán na oživení regionálního tisku, jehož kostrou je snížení daní až o 25 procent. Od roku 2008 zaniklo v Británii více než 150 lokálních novinových titulů. Hlavní příčinu vidí komentátoři v nezvládnutém přechodu do světa on-line médií.

Britská vláda ve svém vyjádření označuje lokální noviny za důležitý zdroj informací pro obyvatele regionů a „životně důležitou součást zdravé demokracie“.

Podporu ano, kontrolu ne

Lynne Andersonová, zástupkyně asociace regionálního tisku News Media Association, byla ve svém vyjádření zdrženlivější s tím, že si počká na finální podobu vládního návrhu. Upozornila ale, že vydavatelé lokálních periodik většinou nevyhledávají státní podporu a budou ze všech sil bránit své tituly před státní a jinou regulací. „Je ale příjemné vidět, že se vláda snaží najít nové možnosti pro podporu životaschopných regionálních médií,“ dodala Andersonová.

Součástí balíčku navrhovaných změn jsou i daňové pobídky pro ostatní kreativní obory, včetně filmu, vážné hudby nebo tvorby videoher.

Filmové produkty by mělo povzbudit snížení daňové zátěže z 25 procent na pouhých 10 u všech „základních nákladů souvisejících s filmovou tvorbou“. Podle vládního vyjádření by toto opatření mělo smazat rozdíly mezi nízkorozpočtovými a nákladnějšími produkcemi.

Menšího daňového zatížení se dočká i dramatická televizní tvorba a nová pravidla budou platit i pro natáčení dětských pořadů.

Snížení daní se týká i hudebních souborů, pro které bude fungovat stejný systém, jaký už v současnosti využívají britská divadla.

Britská vláda schválila také příspěvek čtyř milionů liber určený nově založenému fondu nazvanému Video Games Prototype. Ten by měl za tuto částku vychovávat během příštích čtyř let nové developerské talenty pro tvorbu videoher.


George Osborne plánuje povzbuzení kreativních oborů.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen