Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Analýza HateFree kritizuje média i politiky

Podle studie společnosti Yeseter Technologies pro iniciativu HateFree Culture byly tři čtvrtiny komentářů na českém internetu k imigrační krizi negativní až velmi negativní, objevovaly se výrazy jako negři či opice. Češi se k tématu vyjadřovali stejně často jako v případě útoku islamistů na redakci satirického týdeníku Charlie Hebdo. Tehdy se k tématu za dva měsíce objevilo 154 tisíc příspěvků, zatímco v případě migrantů analýza zachytila 147 tisíc záznamů. Imigrace se stala tématem, ke kterému se celá společnost cítila kompetentní se vyjádřit. Analýza kritizuje česká média, která místo kultivace veřejného diskurzu spíše podporovala panické reakce. Podle analýzy navíc nenávist vůči uprchlíkům stupňuje negativní emoce i vůči dalším skupinám, jako například Romům nebo homosexuálům.

I proto je potřeba vysoká opatrnost ve vyjádřeních k uprchlíkům ze strany politiků, jejich výroky totiž mají ve veřejné debatě silný komunikační potenciál. Jasná vize českého přístupu k uprchlické otázce ovšem podle autorů studie u politiků chybí. Opozice nepřináší vlastní řešení, politici nevysvětlují situaci a nezklidňují ji, jejich názory se spíše přizpůsobují většinové společnosti.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)