Analýza HateFree kritizuje média i politiky

Podle studie společnosti Yeseter Technologies pro iniciativu HateFree Culture byly tři čtvrtiny komentářů na českém internetu k imigrační krizi negativní až velmi negativní, objevovaly se výrazy jako negři či opice. Češi se k tématu vyjadřovali stejně často jako v případě útoku islamistů na redakci satirického týdeníku Charlie Hebdo. Tehdy se k tématu za dva měsíce objevilo 154 tisíc příspěvků, zatímco v případě migrantů analýza zachytila 147 tisíc záznamů. Imigrace se stala tématem, ke kterému se celá společnost cítila kompetentní se vyjádřit. Analýza kritizuje česká média, která místo kultivace veřejného diskurzu spíše podporovala panické reakce. Podle analýzy navíc nenávist vůči uprchlíkům stupňuje negativní emoce i vůči dalším skupinám, jako například Romům nebo homosexuálům.

I proto je potřeba vysoká opatrnost ve vyjádřeních k uprchlíkům ze strany politiků, jejich výroky totiž mají ve veřejné debatě silný komunikační potenciál. Jasná vize českého přístupu k uprchlické otázce ovšem podle autorů studie u politiků chybí. Opozice nepřináší vlastní řešení, politici nevysvětlují situaci a nezklidňují ji, jejich názory se spíše přizpůsobují většinové společnosti.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay