ProSiebenSat.1 a Springer jednají o fúzi

Německý mediální gigant ProSiebenSat.1 Media AG a největší evropský vydavatel Axel Springer SE opětovně zahájili jednání o fúzi. Cílem je konsolidace aktivit v oblasti digitálních médií, informoval Wall Street Journal. Springer se pokusil odkoupit ProSieben před 10 lety, celou transakci však zastavily regulační orgány chránící hospodářskou soutěž v čele s úřadem pro koncentraci médií KEK. Ten vyjádřil obavy, že nová společnost by měla zásadní vliv na veřejné mínění a mohla by omezit soutěžní prostředí na mediálním trhu. Minulý rok však nastala změna. Spolkový správní soud posudek úřadu KEK zamítl z důvodu nesprávných výpočtů aktuálních tržních podílů. Jednání německých mediálních skupin je v současnosti v počáteční fázi. Kombinovaná tržní kapitalizace obou společností představuje přibližně 14,4 miliardy eur, přičemž hodnota ProSieben činí 9,8 miliardy. Axel Springer uvedl, že jeho většinová majitelka Friede Springerová se kontroly nad podnikem vzdát nehodlá, rozhovory o spojení s ProSiebenSat.1 však firma přímo nepopřela. Fúzi by mohlo ohrozit i vyjádření regulačních úřadů, jelikož tržní podíly obou firem se v průběhu let změnily. ProSiebenSat.1 zaznamenala za první kvartál rekordní podíl na domácím trhu, který činil 28,9 procenta.

null

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard