Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Období léta a prázdnin patří rádiu. Poslechovost neklesá

Představa léta ve většině lidí evokuje čas prázdnin a dovolených. Pro média je letní období specifické tím, že se mění chování lidí – více cestují a celkově tráví díky letnímu počasí více času mimo domov.

A právě rádio na rozdíl od ostatních médií z této situace vychází v létě úplně nejlépe. Poslechovost mu v létě prakticky neklesá, což se o sledovanosti televize, návštěvnosti internetu či nákladu denního tisku říci nedá. Počet posluchačů rádia je prakticky stejný jako v jiných obdobích roku.

Je to patrné z výsledků Radioprojektu za posledních několik let, ale také z dalších měření, která máme k dispozici. Obvykle však v létě rádiu roste doba poslechu (ATS), což má pozitivní vliv na hrubý zásah jednotlivých reklamních spotů i celých rozhlasových kampaní, i když se mění místa, kde lidé rádio poslouchají, což souvisí s vyšší mírou cestování a trávení času mimo domov, u studentů trávení času mimo školní lavice a u pracujících mimo kanceláře.

Reklama

Rádio je aktuální, široce dostupné jak v éteru, tak i na internetu, je zdarma, a snadno se tak přizpůsobí změně chování lidí. V létě tím získává relativní výhodu nad ostatními mediatypy, protože počet televizních diváků či uživatelů internetu v létě spíše klesá a k normálu se vrací až po prázdninách.

Věříme, že léto patří rádiu, a postupně se snažíme o tom budovat povědomí mezi zadavateli reklamy spíš než zbytečně zvyšovat slevy. V rámci obchodu navíc v létě umožňujeme zadavatelům reklamy propojit se s bohatými letními aktivitami našich rozhlasových značek.

Vyrážíme na různé letní akce za posluchači a našim klientům tak výhodně nabízíme velmi zajímavé kombinace rozhlasové, digitální i eventové promotion. Právě tento unikátní způsob multimediální komunikace (v rámci jedné letní akce dokážeme aktivovat v komunikaci tři mediatypy – rádio, on-line a outdoor) ve spojení s rostoucí dobou poslechu rádia a rozumnou slevovou politikou je naší velkou přidanou hodnotou pro zadavatele reklamních kampaní právě pro letní období.

Pozitivně se to již projevuje v nárůstu některých segmentů, např. v sektoru kultury, protože je velmi úzce spjatý s letními akcemi. Lze říct, že se dnes žádná významnější kulturní akce či festival v létě bez rádia neobejde.

Milan Kalouš

marketing and special operation director, Radiohouse

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)