Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejvíc uprchlíků je v hlavách českých novinářů

Veřejnost vyšiluje kvůli uprchlíkům, kteří tu ještě ani nejsou. A novináři z nejvlivnějších českých médií jako by zapomněli, že se s jejich povoláním pojí odpovědnost za sílu slova. Výsledek? Hysterické demonstrace se šibenicemi na Václaváku a proslovy plné výhrůžek pro ty, kdo situaci zdaleka nevidí tak dramaticky. Internetové diskuse jsou plné „argumentů“ z pochybných webů, nebo rovnou naprostých hoaxů. Ale kde je protiváha? Samozřejmě se objevuje, jenže je to muší váha oproti šílené honbě serverů za každým lajkem a impresí. Třeba Nova má doteď na webu zavádějící zprávu o uprchlících. I když ji už před třemi týdny vyvrátili redaktoři slovenského Denníku N, nenamáhala se s opravou. Údajné „utajené video“, které ukazuje, jak si „imigranti dělají z Evropy bojiště“, je ve skutečnosti rok starý záznam bitky při pařížské demonstraci proti izraelské politice v pásmu Gazy. Se současnou uprchlickou krizí vůbec nesouvisí. Redakce ale tuto informaci svým čtenářům zatajila. Naopak jim podsouvá, že jde o „nepokoje s migranty“. Článek sugestivně popisuje, že „násilí na ulicích, rvačky s policií, demolování výloh a různého dalšího zařízení jsou obrázky, které vám většina sdělovacích prostředků neukáže“. Co na tom, že přesně takové obrázky chrlí televizní zprávy každý den, Novu pochopitelně nevyjímaje. Ale cíl byl splněn, zpráva se hodně četla a hodně šířila. Na Facebooku ji sdílelo 10 tisíc lidí a do internetových diskusí se opakovaně vrací ještě měsíc po svém vydání. Na stejný princip dlouhodobě spoléhají Parlamentní listy, které by skandální titulek vyvařily i z toho, že ráno vyšlo slunce. Počty sdílení rozhovoru s plukovníkem Skácelem šplhají do desítek tisíc a poselství je jasné už z titulku: „Jsou to vetřelci, žádní uprchlíci! Je to invaze, kterou někdo řídí, aby nás zničil. Nedojímá mě, že se utopili.“ Ždímačka emocí. Naštvěte se, klikněte, sdílejte. A pak se o svou zlost nezapomeňte podělit v komentářích. Když redakce krmí poptávku bez přemýšlení nad důsledky, redukují novinařinu jen na stroj na „lajky“. Už teď se v Hatích objevil vzkaz utečencům se šipkou do Osvětimi. Chcete pod kotel nenávisti přikládat dál?

 

Bezhlavé krmení poptávky redukuje novinařinu na stroj na lajky.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)