Tento týden se podíváme na to, která elektronická zařízení využívají respondenti během nákupu. Notebook, stolní počítač a tablet jejich uživatelé nejvíce používají pro porovnání cen a vyhledávání. Chytrý telefon slouží jak ke sdílení informací s rodinou, přáteli, tak přes sociální sítě. Na notebooku i PC se všechno „dělá více“ než na ostatních zařízeních – během nákupu se více vyhledává, porovnává, platí i sdílí informace. Nicméně u sdílení informací je těmto zařízením velkým konkurentem smartphone (viz graf).
Muži více než ženy vyhledávají informace o produktech, kamenných provozovnách nebo porovnávají ceny na stolním počítači, tabletu a chytrém telefonu.
Ženy oproti mužům více hledají kamenné obchody nebo výhodné nabídky/slevy na notebooku. Stejné zařízení více používají i pro sdílení informací, zvlášť pro komunikaci přes sociální sítě k tomu častěji než muži přidávají i smartphone.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].