Tradiční výbavou dovolenkových zavazadel jsou časopisy. Na rozdíl od čteček či tabletů je voda nevyřadí z provozu a zájem zlodějů o ně je podstatně nižší. Výrazný nárůst pultového prodeje u řady titulů právě v letních měsících zároveň potvrzuje, že k magazínům se během prázdnin uchylují i čtenáři, kteří je běžně nečtou.
Pro tričko i dvakrát
Zatímco na letošní výsledky je ještě brzo, pohled na náklady tisku podle ABC ČR ukazuje, že největší popularitě se u letních čtenářů těší tituly s delší periodicitou.
V porovnání loňského května s loňským červencem se dvoutýdeníku 100+1 povedlo zvednout o prázdninách volně prodaný náklad z 12 na téměř 23 tisíc kusů. Prodeje si udržel i v srpnu, kdy prodal 19 tis. kusů. Podobně je na tom Epocha, jež ve stejném období narostla ze 40 na 46 tisíc kusů. K nárůstu o pár tisíc kusů v tom čase došlo i u týdeníků, jako je Respekt, Instinkt nebo Reflex.
Jednoznačným vítězem jsou však měsíčníky pro ženy, kde došlo loni k nárůstům každého titulu. Překvapuje zejména Elle, která v květnu v pultovém prodeji prodala 31 a o dva měsíce později už 55 tisíc kusů. K červencovému vydání byly totiž jako dárek přiloženy trička nebo tašky v několika odlišných designech. Podle brand managerky Elle Miroslavy Harcegové akce zafungovala tak, že si řada zákaznic koupila i několik vydání, pokud se jim dárků líbilo více. Podobnou akci s tričky v současnosti na stáncích nabízí i další měsíčník vydavatelství Burda Marianne.
Tašky a trička s originálními designy, které pomohly loni Elle prodat o 20 tisíc kusů víc než obvykle. Letos jsou na plánu sluneční brýle.