Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Instant Articles a jeho vliv na tradiční mediální domy

Přinutí nový produkt od Facebooku tradiční mediální domy vstoupit naplno do světa on-linu? Facebook reaguje na fakt, že články vydavatelů na Facebooku se na mobilních zařízeních načítají v průměru osm vteřin, což je pro současné uživatele velmi dlouhá doba. Facebook tento čas díky nové službě snížil na setiny vteřiny tím, že si články přečtete přímo v jeho rozhraní. Jaký dopad bude mít nová funkce na publishery? Pokud funkce projde testovacím provozem, posune se do masového využívání. Cílová skupina na Facebooku je natolik veliká, že publisherům nezbude jiná možnost než se přizpůsobit. Zejména pokud vezmeme v úvahu náročnost zachytit pozornost dnešních čtenářů. Největším benefitem je rychlost načítání článku na mobilních platformách. Dalšími výhodami jsou rozhraní a funkcionality, které Facebook předpřipravil pro vydavatele. Články nenesou žádný branding Facebooku, lze je snadno upravovat, přidávat interaktivní mapy, autoplay HD videa, audio stopy u fotografií ve vysokém rozlišení a další – aniž by vydavatel musel něco programovat. V neposlední řadě je veliká výhoda revenue z reklamy, které Facebook ve 100 % nechává publisherovi a 70 % z revenue v případě, že využije prodej reklamy přes FB. Velkou nevýhodu s sebou ale nese prodej reklamy jako takové. Facebook v současné chvíli nemá příliš reklamních formátů, které Instant Articles podporují, a také ne každý zadavatel se na Facebooku objevuje rád. Rovněž časté změny pravidel na Facebooku bez upozornění přináší riziko, že vložená investice může být ze dne na den pohřbena. Pro publishery by mohla být překážkou i zvýšená náročnost při tvorbě samotného grafického obsahu. FB rozšiřuje svoje impérium a snaží se přinutit lidi k tomu, aby trávili na Facebooku maximum času, přivlastnit si zpravodajství a urvat Googlu další publikum, stejně jako tomu je u videa (Facebook video reklama vs. YouTube reklama). Spuštění na evropském trhu ještě nějakou chvíli potrvá, nejčastěji se zmiňuje rok 2016, je tedy čas se připravit.

 

Články nenesou žádný branding Facebooku, lze je snadno upravovat.

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu