Společnost Google zahájila testování nového objednávkového systému, který umožní spotřebitelům nakupovat přímo ve vyhledávači. Nástroj se zaměří na prodej přes mobilní zařízení, dostupný bude během několika týdnů. Cílem nové služby „Purchases on Google“ je zjednodušit proces nakupování prostřednictvím mobilních zařízení a zvýšit tak zájem o tento typ prodeje, uvedl Jonathan Alferness, viceprezident sekce produktového managementu, v blogpostu. Součástí systému bude integrované tlačítko pro okamžitý nákup, které by mělo podpořit prodej produktů objevujících se ve sponzorovaných výsledcích vyhledávání. Po kliknutí na jednotlivé produkty uživatelé nebudou přesměrováni na stránky internetových obchodů, ale do nákupní platformy Googlu, kde si zvolí další požadavky jako velikost, barvu, způsob dopravy a dokončí transakci. S e-commerce kromě Googlu experimentují i sociální sítě. Takzvaný buy button má integrovaný i Twitter a Pinterest. Podle nejnovějších zpráv se k nim brzy přidá i Facebook.