Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Gere: Reklama mé postoje nezmění

Mezinárodní festival v Karlových Varech je místem, kde se setkávají zástupci filmového průmyslu s reklamním světem. Na toto propojení měl M&M možnost se zeptat amerického herce Richarda Gerea, který letos z rukou ředitele Jiřího Bartošky převzal Křišťálový glóbus za přínos světové kinematografii. „Nikdy bych nespojil své jméno a obličej s reklamou na alkohol, cigarety, zbraně,“ popisoval svoje limity Gere. Svoje účinkování pečlivě zvažuje, k reklamám ale má pozitivní vztah. Jeho agenti prý však poměrně tvrdě prosazují finanční požadavky odpovídající známosti jeho osoby. „Vydělané peníze si ale nenechávám – všechny poukazuji na účet mé nadace a jdou potřebným,“ vysvětlil slavný herec.

V Číně prý vzbudilo pozdvižení, když Gere při natáčení reklamy pro Fiat přijel do Tibetu, kde otiskl svoje ruce do sněhu jako na hollywoodském chodníku slávy. „Jakékoliv marketingové tahy klienta nemohu komentovat, to je jeho věc. Na mém veřejně deklarovaném kladném vztahu k dalajlamovi to nic nemohlo změnit, podporuji ho dlouhodobě,“ řekl M&M profesionál Gere.

Pohled na spolupráci s hollywoodskými hvězdami z druhé strany přiblížil M&M tvůrce letošní festivalové znělky Martin Krejčí, který natáčel s dalším světoznámým hercem Melem Gibsonem, jenž Křišťálový glóbus převzal na loňském festivalu.

Reklama
MMcite

Americký herec při první schůzce od Krejčího očekával, že přijde s hotovým scénářem, který režisér neměl. Musel mu vysvětlit, že festivalové znělky nikdy nejsou úplně vážné a jejich protagonisté si sami ze sebe tak trochu střílí.

„Gibson pak vyprávěl historky o tom, jak si se štábem při natáčení filmu Apocalypto hráli s foukačkou, a jak když někdo jakoby vystřelil, ten další musel padnout, kdykoliv se to stalo, a že mu to často rušilo záběry. A že by bylo dobré, kdyby v té znělce někdo umřel,“ popisuje okolnosti vzniku krátkého spotu režisér Krejčí. Jeho děj se nakonec odehrává v hercově vile, ve které se dva zloději snaží Gibsonovi ukrást karlovarský Křišťálový glóbus. Jednoho z nich americký herec skolí právě výstřelem z indiánské foukačky.

Krejčí byl trochu nervózní z toho, jak bude probíhat natáčení s Gibsonem, který za festivalovou znělku stejně jako všichni ostatní slavní protagonisté nedostal honorář. „Když přijel, byl unavený a hladový. Snědl steak a pak byl skvělý,“ popisoval průběh vzniku znělky Krejčí. „Zůstal na scéně i při záběrech s lupiči, nahrával jim, což takové hvězdy normálně nedělají.“

Pro Krejčího to byla třetí samostatná režie festivalové znělky, ve které se střídá s dalším reklamním režisérem Ivanem Zachariášem. Produkuje je londýnská agentura Stink, kterou vede český producent Daniel Bergmann.

Se stejnou společností Krejčí natáčí ročně tři až čtyři reklamní spoty pro globální klienty, naposledy pro technologickou společnost Hewlett-Packard prostřednictvím agentury BBDO (natáčení proběhlo v newsroomu Economie, kde sídlí i redakce M&M) a pro ubytovací server HomeAway skrze londýnskou pobočku agentury Saatchi & Saatchi. „Pro české klienty jsem točil naposledy před deseti lety. S radostí bych natočil něco, co má smysl a může něčemu pomoct – nějakou charitativní věc. Mám rozpracované dva hrané filmy v Americe. Ale nechci je točit za každou cenu a co nejdřív,“ zmínil na půdě filmového festivalu své další plány Krejčí.

 

„Nikdy bych nespojil své jméno a obličej s reklamou na alkohol, cigarety, zbraně.“ Herec Richard Gere o natáčení reklam

 

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)