Reklama
Megaboard

Energy drink pijeme samotný, případně s vodkou

Energetické nápoje pije přibližně polovina internetové populace (57 %), spíše muži a mladší lidé. Většinou jde však o výjimečnou situaci jednou nebo párkrát za rok (31 %). Pravidelně alespoň jednou týdně pije energy drinky 12 % a měsíčně dalších 14 % internetové populace. Energy drinky se pijí zejména při pocitu únavy (35 % spotřebitelů), častěji ženy a starší generace. Druhý nejčastější důvod je práce nebo studium dlouho do noci (22 %), zvláště u mladších lidí, kteří tyto nápoje pijí i pravidelněji. Další typické situace jsou řízení auta (13 %), oslavy a návštěvy barů (13 %), jen tak pro chuť (12 %) nebo při sportu (9 %), spíše u mužů. Co do způsobu použití převládá pití samostatného nápoje (většinou 82 % spotřebitelů) před pitím jako součásti míchaného nápoje (občas 41 %, spíše mladší lidé). Absolutně nejčastěji se míchají s vodkou (25 %), ale i s jinými druhy alkoholu, kolou, džusem nebo se ředí vodou.

Většině (56 % pijících energetické nápoje) na značce nezáleží. Svou oblíbenou značku mají spíše mladší lidé a pravidelnější uživatelé. Nejčastěji jde o Red Bull, Big Shock, Monster, Crazy Wolf nebo Semtex.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Máte oblíbenou značku energy drinku nebo kupujete náhodně vždy jinou značku?

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále