Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vyčnívat z davu? To se v Česku nenosí

Výzkum byl realizován CAWI metodou na reprezentativním vzorku 1004 respondentů z on-line populace.V jednom z minulých témat jsme řešili, do jaké míry jednotlivé národy věří v „sílu davu“. Tentokrát jsme se zaměřili na trochu jiné téma, a sice do jaké míry se s tímto „davem“ identifikují. Výrokem, ke kterému měli respondenti v rámci Mindreaderu možnost se vyjadřovat, bylo tvrzení „Rád vyčnívám z davu“. Česká populace je z tohoto pohledu silně kolektivistická a snaha vyniknout se u nás zřejmě příliš nenosí. S výrokem souhlasí jen necelá čtvrtina populace. Poměrně předvídatelný je potom výsledek srovnání věkových skupin. Mladší Češi do 34 let mají podstatně větší tendenci se vůči „davu“ vymezovat, zatímco jejich starší kolegové jsou podstatně více konformní a s uvedeným tvrzením jich většina nesouhlasí. To, že je pro nás typická snaha spíše „zapadnout“, vychází i z mezinárodního srovnání, kde jsou Češi národem, u nějž s výrokem souhlasí téměř nejmenší část populace (s výjimkou Japonska a Nizozemska).

 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)