Vyčnívat z davu? To se v Česku nenosí

Výzkum byl realizován CAWI metodou na reprezentativním vzorku 1004 respondentů z on-line populace.V jednom z minulých témat jsme řešili, do jaké míry jednotlivé národy věří v „sílu davu“. Tentokrát jsme se zaměřili na trochu jiné téma, a sice do jaké míry se s tímto „davem“ identifikují. Výrokem, ke kterému měli respondenti v rámci Mindreaderu možnost se vyjadřovat, bylo tvrzení „Rád vyčnívám z davu“. Česká populace je z tohoto pohledu silně kolektivistická a snaha vyniknout se u nás zřejmě příliš nenosí. S výrokem souhlasí jen necelá čtvrtina populace. Poměrně předvídatelný je potom výsledek srovnání věkových skupin. Mladší Češi do 34 let mají podstatně větší tendenci se vůči „davu“ vymezovat, zatímco jejich starší kolegové jsou podstatně více konformní a s uvedeným tvrzením jich většina nesouhlasí. To, že je pro nás typická snaha spíše „zapadnout“, vychází i z mezinárodního srovnání, kde jsou Češi národem, u nějž s výrokem souhlasí téměř nejmenší část populace (s výjimkou Japonska a Nizozemska).

 

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard