Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velké plány malé internetové televize

Přes šest set rozhovorů, více než 47 tisíc sledujících jenom na Facebooku a na kontě suma na rozvoj nových projektů, která co nevidět může dosáhnout dvou milionů korun.

Bez přehánění lze říct, že první rok projektu internetové televize DVTV byl úspěšný. Teď tým kolem Daniely DrtinovéMartina Veselovského přemýšlí, jak tento růst udržet a jak vytěžit z rostoucí poptávky po televizi něco „do kapsy“.

Hledání cesty

Psát o DVTV uvádí redaktora M&M do trochu neobvyklé situace. Na jedné straně totiž jde o kolegy – DVTV sídlí pod střechou vydavatelství Economia a každý den pro něj vyrábí videorozhovory. Na straně druhé ale nikoliv – DVTV je soukromá společnost, která Economii obsah podle smlouvy podepsané na tři roky „jenom“ prodává.

Reklama
ČEZ

V poslední květnový den DVTV spustila kampaň na portálu Startovač.cz, jejímž cílem bylo vybrat alespoň 750 tisíc na další rozvoj projektu.

Na otázku, proč do něčeho taktového šel projekt úzce spojený s velkým mediálním domem, odpovídá editor Jan Rozkošný (mimo jiné také vlastník ochranné známky DVTV), že šlo o vlastní rozhodnutí týmu. Televize je podle něj vždy hodně drahá a u internetové formy je její návratnost problematičtější.

I kvůli tomu DVTV zatím neuskutečnila zamýšlené volební debaty, s vydavatelstvím se na byznysplánu nedohodla. „To respektuji, peníze jsou na straně Economie. Přesto jsme chtěli projekt uskutečnit a zároveň ukázat, že poptávka po takovém typu obsahu je a naši diváci jsou sami ochotni na něj přispět penězi,“ vysvětluje Rozkošný. „Nebyl to spor, ale hledání cesty, které vyústilo v crowdfunding.“

Prostřednictvím veřejné sbírky se v době psaní tohoto textu povedlo vybrat přes 1 600 000 korun a jisté už tak bylo zavedení zvukových podcastů i natáčení před živým publikem. „Nemám přesný plán, ale uvažujeme o veřejných místech, ať už by to byly přednáškové sály, nebo divadla, kde bychom na pódiu natáčeli rozhovory a publikum by se jich mělo možnost zúčastnit,“ vysvětluje Rozkošný záměr, který by měl být novým zážitkem pro moderátory i hosty. Zároveň by měla tato natáčení sloužit jako příprava na předvolební debaty, jež si pro prostředí internetové televize potřebují vyzkoušet v terénu.

Sázka na jistotu

Pokud diváky na internetové televizi něco láká, je to kromě obsahu nejspíš také svoboda pustit si cokoliv v jakémkoliv čase a pořadí. V DVTV by tyhle možnosti chtěli rozšířit i o formu příjmu jejich obsahu. V plánu je už zmiňovaný podcast a při překročení hranice vybraných dvou milionů také on-line magazín, ve kterém by byly rozhovory publikovány v textové podobě.

Zní to jako experiment, pro malou internetovou televizi to však do velké míry může být sázka na jistotu. Na rozdíl od Událostí a komentářů České televize, na kterých velká část týmu DVTV pracovala předtím, je průměrný věk jejich současných diváků řádově nižší a většinou jde o dvacátníky až čtyřicátníky. Stoupající procento zhlédnutí na tabletech a smartphonech (v současnosti kolem 20 procent) zároveň ukazuje, že velká část z nich je těmito zařízeními vybavena. Odtud je k poslouchání podcastů během cestování nebo sportu jenom krůček.

Zeman a byznysmeni

Jako u řady jiných věcí i tady lze najít drobný zádrhel. Součástí crowdfundingu jsou drobné odměny pro dárce. V případě DVTV to jsou hrnečky, trička, účast na natáčení nebo rozhovor za 20 tisíc korun. Ale možnost zakoupit si v rámci podpory nezávislosti televize pro sebe rozhovor působí přinejmenším zvláštně.

Jan Rozkošný však odmítá, že by šlo o prodávání prostoru. „Bude to rozhovor, který bude samozřejmě označen jako rozhovor se Startovačem. Je to spíš legrační záležitost a lidi si můžou vyzkoušet, jaké to vlastně je,“ říká s tím, že televize si vyhradila právo dary v případě, že by kompromitovaly jejich nezávislost, odmítnout.

Žádný Kotleba se tak nejspíš konat nebude, i když slovenského neonacistu by prý ve studiu uvítali rádi. Vysněnými respondenty jsou i premiér Bohuslav Sobotka a prezident Miloš Zeman, jemuž by se zřejmě jako jednomu z mála povedlo překonat dosavadní nejsledovanější video. To bylo s doktorem Janem Hnízdilem a mělo zhruba 230 tisíc zhlédnutí.

Čtyři dostupné rozhovory se však i navzdory poměrně vysoké ceně vyprodaly hned a DVTV přidala další čtyři. Podle Rozkošného jsou jejich kupci převážně byznysmeni a brání se tím, že jde spíš o fundraisingovou aktivitu než standardní „politický“ rozhovor.

Na obranu DVTV je nutné říct, že i čtyři večeře s Danielou Drtinovou za 15 tisíc se vyprodaly poměrně rychle a daleko od cíle není ani nabídka běhání s Martinem Veselovským. Zdá se, že projekt internetové televize táhne. I mimo internet.


Svůj první rok fungování oslavila internetová televize dortem, barevnými klobouky a velkými plány do budoucna.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)