Optimální využití produktů a možnosti nakládání se speciálními zařízeními, aby se stala univerzální pro co nejširší spektrum eventů – takové bylo hlavní téma letošního veletrhu audiovizuální techniky Prolight + Sound ve Frankfurtu nad Mohanem.
Nekonečné možnosti techniky
Tak například v kategorii zvuku – reproduktory, které jsou samostatně schopné odehrát malý koncert v klubu, jsou dnes, ve správné sestavě, schopné odehrát koncert pro 30 tisíc účastníků. Dlouhodobým tématem je také úspora energie, potažmo nákladů na provoz. Klasické žárovky či výbojky postupně vytlačují stále dokonalejší LED technologie, a to jak u světel, tak u zobrazovačů. Výrobci se snaží odlišit, a tak přicházejí s celou řadou inovací, které umožňují vytvářet nové světelné efekty.
V audiotechnice je trendem digitalizace. Dlouhodobě zaplněné rádiové pásmo, ve kterém fungují bezdrátové mikrofony, se výrobci snaží vyřešit digitálním přenosem signálu. Je zřejmá i snaha výrobců zjednodušit instalaci a obsluhu nabízených řešení.
Nečekané retro z Číny
Mezi nejzajímavější inovace na veletrhu patřily dekorační stěny od firmy ShowTex, LED stroboskop od Robe, nové světelné pulty od MA či komunikační technika od GreenGo.
Naopak čínská expozice byla inspirativní ukázkou, že vedle trhu s kvalitními produkty je dostatek místa i pro levné kopie. Způsob prezentace z 80. let i viditelně nefungující produkty na stánku zjevně nebyly pro obchodníky z dálky překážkou. Českou i slovenskou stopu zde obtiskly firmy Robe (je světovou špičkou v LED světlech) či slovenský Kvant, který je známý zejména svými lasery.
V Německu kvalita, u nás cena
Co se týče nabídky služeb, je struktura eventového byznysu v Německu velmi podobná, což ovšem nelze říci o straně poptávky. Zatímco Němci totiž vyžadují kvalitu zařízení i doprovodných služeb, na českém trhu rozhoduje spíše cena. Zejména v otázce bezpečnosti či péče o technické pracovníky se v Německu o ceně nediskutuje. Zato u nás agentury i koncoví zákazníci nevědomky podstupují velká rizika a dodavatelé ve snaze vyjít vstříc finančním představám klientů obvykle mlčí.