Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V technickém zajištění českých eventů pokulhává bezpečnost

nullOptimální využití produktů a možnosti nakládání se speciálními zařízeními, aby se stala univerzální pro co nejširší spektrum eventů – takové bylo hlavní téma letošního veletrhu audiovizuální techniky Prolight + Sound ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nekonečné možnosti techniky

Tak například v kategorii zvuku – reproduktory, které jsou samostatně schopné odehrát malý koncert v klubu, jsou dnes, ve správné sestavě, schopné odehrát koncert pro 30 tisíc účastníků. Dlouhodobým tématem je také úspora energie, potažmo nákladů na provoz. Klasické žárovky či výbojky postupně vytlačují stále dokonalejší LED technologie, a to jak u světel, tak u zobrazovačů. Výrobci se snaží odlišit, a tak přicházejí s celou řadou inovací, které umožňují vytvářet nové světelné efekty.

V audiotechnice je trendem digitalizace. Dlouhodobě zaplněné rádiové pásmo, ve kterém fungují bezdrátové mikrofony, se výrobci snaží vyřešit digitálním přenosem signálu. Je zřejmá i snaha výrobců zjednodušit instalaci a obsluhu nabízených řešení.

Nečekané retro z Číny

Mezi nejzajímavější inovace na veletrhu patřily dekorační stěny od firmy ShowTex, LED stroboskop od Robe, nové světelné pulty od MA či komunikační technika od GreenGo.

Reklama
MMcite

Naopak čínská expozice byla inspirativní ukázkou, že vedle trhu s kvalitními produkty je dostatek místa i pro levné kopie. Způsob prezentace z 80. let i viditelně nefungující produkty na stánku zjevně nebyly pro obchodníky z dálky překážkou. Českou i slovenskou stopu zde obtiskly firmy Robe (je světovou špičkou v LED světlech) či slovenský Kvant, který je známý zejména svými lasery.

V Německu kvalita, u nás cena

Co se týče nabídky služeb, je struktura eventového byznysu v Německu velmi podobná, což ovšem nelze říci o straně poptávky. Zatímco Němci totiž vyžadují kvalitu zařízení i doprovodných služeb, na českém trhu rozhoduje spíše cena. Zejména v otázce bezpečnosti či péče o technické pracovníky se v Německu o ceně nediskutuje. Zato u nás agentury i koncoví zákazníci nevědomky podstupují velká rizika a dodavatelé ve snaze vyjít vstříc finančním představám klientů obvykle mlčí.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu