Reklama
Megaboard

PIAF: Úspěch pro ČR a hlavně Ogilvy

Kvalitní oceněné práce, zejména typu public awareness, příjemný galavečer, zajímaví řečníci, ale spíš jen ti zahraniční. A druhý den. A velké rozpaky nad rozhodnutím nevyhlásit výsledky hodnocení Agentura roku. Třeba tak by se dal zhodnotit letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy PIAF.

Mezinárodní porota udělila téměř pět desítek cen agenturám z deseti zemí. České získaly 15 z celkem 49 udělených trofejí. Z toho nejvíc – dohromady šest – subjekty ze skupiny Ogilvy Group. Grand Prix letos udělena nebyla.

České agentury získaly tři zlata – Zaraguza za výjimečné provedení digitálního projektu Heineken City Symphony, Scholz & Friends ve stejné kategorii Briliant Execution za projekt Silver Arrows a Geometry Global a OgilvyOne za kampaň pro prodejce sportovního zboží Intersport. Za něj dostaly i stříbro a bronz. Další stříbrné ceny putovaly do rukou kreativců z agentur Triad Advertising a Leo Burnett, bronzy pak kromě Ogilvy & Mather, Geometry, OgilvyOne, Scholz & Friends a Leo Burnett ještě do agentur Kaspen/Jung von Matt a WMC Praha.

Hledejte na světě to pozitivní

Předseda poroty Ramzi Moutran, kreativní ředitel dubajské agentury Memac Ogilvy, složil poklonu koncepci festivalu a úrovni soutěžních prací – včetně těch českých -, současně však připustil, že postrádal „skutečně velké myšlenky“.

Moutran možná může být příčinou toho, že v soutěži bylo oceněno velké množství osvětových kampaní. Je totiž přesvědčen, že „velké komerční značky mají skutečnou zodpovědnost za to, jak vypadá dnešní svět, protože jsou bohatší než mnoho zemí, nebo snad celá OSN“. „Hledejte na světě to pozitivní,“ říká Ramzi Moutran.

A mně se líbilo…

Podle ohlasů z publika se líbil zejména spot Goth Girl agentury Heimat pro kutilský řetězec Hornbach, za který převzal hned několik cen i porotce Myles Lord. Zaujala však i řada osvětových projektů ze zemí Blízkého východu i vzdálenějších.

„Osobně mě nejvíc zaujala kolumbijská kampaň Jsi můj syn, v rámci níž posílaly matky fotky svých dětí z dětství někam do džungle a celé to byla vládní akce. Naprosto úžasná kampaň,“ říká porotce a zasloužilý kreativní ředitel Martin Charvát z agentury Konektor.

„Líbila se mi hlavně Goth Girl od Heimatu. A moc i aplikace, která upozorňovala řidiče, že jedou příliš blízko za dalším autem. Malá cena pro nenápadný, ale velmi efektivní nápad,“ dodává přednášející Julian Boulding, prezident sítě Thenetworkone.

Petra Jankovičová, výkonná ředitelka Triad Advertising, říká, že miluje reklamy na Hornbach a Goth Girl je prostě špička. „Pak se mi líbila ‚živá navigace‘, která bojovala proti násilí na ženách. Velmi mě zaujala i ruská kampaň pro Ikeu, kde dali do kina postele. Tedy pokud je pravda, že opravdu po každém promítání vyměňovali povlečení,“ dodává.

„Nadchla mě kampaň Lega v Maďarsku, kde nahradili ukradené sochy umělců. Dále mě zaujala kampaň pro ruskou Ikeu, Goth Girl a Silver Arrows,“ doplňuje kreativní ředitelka OgilvyOne Danna Blumová.

Zato výkonný ředitel triumfující Ogilvy & Mather Ondřej Obluk pochválil z řečníků jen ty zahraniční.

„Líbila se mi libanonská kampaň podporující sblížení generací a kampaň proti násilí na ženách. To jsou iniciativy, které mají celospolečenský dopad. A líbily se mi práce pro velké klienty, kteří mají odvahu jít do nezvyklých projektů, jako je Ikea,“ vysvětluje ředitel oceněné Scholz & Friends Tomáš Kopečný a úplně nakonec dodává něco, co zní jako svatá pravda: „Večer byl krátký, což je na předávání cen nejdůležitější. A důstojný. Ale slušela by mu větší návštěvnost.“

Prague International Advertising Festival: Fakta

V Praze se konající Mezinárodní festival reklamy PIAF je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Každý rok na něm vystoupí třicítka převážně zahraničních hostů. Hlavním tématem jeho konference jsou inovace v komerční komunikaci a v marketingu. Festival se tradičně odehrává koncem května v prostorách Národní galerie v Praze – ve Veletržním paláci -, a účastní se ho na čtyři stovky odborníků na marketing a komunikaci. Výsledky jeho soutěžní části, které se kromě domácích agentur účastní stále víc subjektů ze zahraničí, jsou započítávány do rankingu Agentura roku, a to jako nejvýš hodnocená soutěž konající se na našem území. Majitelem projektu, který ze země vydupal bývalý novinář a píárista Marek Hlavica, je spolumajitel komunikační skupiny Lion Communications Martin Štěpánek.





České agentury v letošní soutěži festivalu PIAF získaly třetinu všech ocenění, včetně těch nejvyšších. Nahoře ředitel festivalu Marek Hlavica s porotcem Mylesem Lordem z německého Heimatu, vlevo s hochy ze Zaraguzy, vpravo se Scholz & Friends. Když se chcete nechat fotit, musíte to umět.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále