Téměř pět desítek cen udělila agenturám z deseti zemí – od Kolumbie po Spojené arabské emiráty – porota Mezinárodního festivalu reklamy PIAF 2015. Agentury z České republiky získaly 15 z celkem 49 udělených trofejí. Z toho nejvíc – šest – dostaly agentury ze skupiny Ogilvy Group. Grand Prix letos udělena nebyla, což ale není podmínkou.
Ovšem to, že se nekonalo vyhlašování výsledků prestižní soutěže Agentura roku, to už mnohé překvapilo.
České agentury získaly tři zlata – Zaraguza za výjimečné provedení digitálního projektu Heineken City Symphony, Scholz & Friends ve stejné kategorii Briliant Execution za famózní sérii Silver Arrows a Geometry Global a OgilvyOne za kampaň pro prodejce sportovního zboží Intersport. Za ni dostaly i stříbro a bronz. Další stříbrné ceny putovaly do rukou kreativců z agentur Triad Advertising a Leo Burnett, bronzy pak kromě Ogilvy & Mather, Geometry, OgilvyOne, Scholz & Friends a Leo Burnett ještě do agentur Kaspen/Jung von Matt a WMC Praha.
„České práce jsme neoceňovali proto, že byly domácí, ale proto, že si to zasloužily. Ale trochu mi chyběly větší myšlenky. Ne větší rozpočty, ale nápady, které jdou až na hranu,“ vzkázal z pódia předseda poroty Ramzi Moutran, kreativní ředitel dubajské agentury Memac Ogilvy.
PIAF se konal pošesté a byl doprovázen dvoudenní mezinárodní konferencí. Součástí slavnostního večera mělo být i vyhlášení soutěže Agentura roku. Výkonný ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) Michal Charvát ale ráno v den konání akce oznámil, že ve výpočtu výsledků soutěže došlo k významné chybě, a vyhlášení výsledků musí být odloženo.
Jeho zdůvodnění tohoto rozhodnutí čtěte na str. 18.