PIAF 2015: Ano. Agentura roku: Ne

Téměř pět desítek cen udělila agenturám z deseti zemí – od Kolumbie po Spojené arabské emiráty – porota Mezinárodního festivalu reklamy PIAF 2015. Agentury z České republiky získaly 15 z celkem 49 udělených trofejí. Z toho nejvíc – šest – dostaly agentury ze skupiny Ogilvy Group. Grand Prix letos udělena nebyla, což ale není podmínkou.

Ovšem to, že se nekonalo vyhlašování výsledků prestižní soutěže Agentura roku, to už mnohé překvapilo.

České agentury získaly tři zlata – Zaraguza za výjimečné provedení digitálního projektu Heineken City Symphony, Scholz & Friends ve stejné kategorii Briliant Execution za famózní sérii Silver Arrows a Geometry Global a OgilvyOne za kampaň pro prodejce sportovního zboží Intersport. Za ni dostaly i stříbro a bronz. Další stříbrné ceny putovaly do rukou kreativců z agentur Triad Advertising a Leo Burnett, bronzy pak kromě Ogilvy & Mather, Geometry, OgilvyOne, Scholz & Friends a Leo Burnett ještě do agentur Kaspen/Jung von Matt a WMC Praha.

„České práce jsme neoceňovali proto, že byly domácí, ale proto, že si to zasloužily. Ale trochu mi chyběly větší myšlenky. Ne větší rozpočty, ale nápady, které jdou až na hranu,“ vzkázal z pódia předseda poroty Ramzi Moutran, kreativní ředitel dubajské agentury Memac Ogilvy.

PIAF se konal pošesté a byl doprovázen dvoudenní mezinárodní konferencí. Součástí slavnostního večera mělo být i vyhlášení soutěže Agentura roku. Výkonný ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) Michal Charvát ale ráno v den konání akce oznámil, že ve výpočtu výsledků soutěže došlo k významné chybě, a vyhlášení výsledků musí být odloženo.

Jeho zdůvodnění tohoto rozhodnutí čtěte na str. 18.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia