Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na české matky máme monopol

V květnu uvedlo vydavatelství Mladá fronta na trh speciál svého měsíčníku Maminka – Maminka byznys. Jedná se už o druhý podobně zaměřený projekt stejného vydavatele – na to, proč se do něj pustili a proč vydávají dva odlišné časopisy pro téměř stejnou cílovou skupinu, se M&M zeptal ředitelky lifestylových redakcí Lady Rudovské.

Jak vznikla myšlenka na speciál Maminka Byznys?

Podle mě na trhu chyběl časopis, který se zabývá i jinými stránkami života matek, než je péče o dítě – jako je například práce, vztahy, osobnostní rozvoj, relaxace. Dnes je běžné, že mnoho matek se po porodu vrací do práce velmi brzy. Je pro ně důležitá rodina i kariéra. A právě pro tuto skupinu vznikla Maminka Byznys. Naší cílovou skupinou jsou zaměstnané matky s nějakým postavením, které mají vyšší příjmy v rámci domácnosti, nemají moc času a požadují kvalitní informace. Náročnější cílové skupině speciál odpovídá redakčním zpracováním i cenou, která je stejně jako v loňském roce 69 korun.

Reklama
ČEZ

Kolik lidí se na jeho přípravě podílelo?

Speciál vyráběla redakce časopisu Moje psychologie pod vedením šéfredaktorky Barbory Šťastné. Takže když nepočítám inzertní, marketingové a distribuční oddělení, tak asi šest, samozřejmě s přispěním externích autorů.

Jak dlouho bude speciál na stáncích?

Maminka Byznys by měla být na stáncích do konce července, tedy necelé tři měsíce. Zalistování je dohodnuté standardně v síti Geco tabák, HDS Retail (Relay a Inmedio), Tesco Stores, Albert, Peal, Valmont, Globus.

Projevili o speciál zájem inzerenti?

Ano, na základě loňské zkušenosti, kdy speciál vyšel poprvé, jsme dokázali lépe zacílit inzertní nabídku. Většina klientů je právě z titulu Moje psychologie, minoritní podíl byl z titulu Maminka.

Mladá fronta vlastní kromě Maminky i Betynku – nezvažovali jste spojení těchto dvou titulů?

Naopak, podporujeme jejich jinakost a chceme oba tituly rozvíjet vedle sebe. Mladá fronta převzetím titulu a redakce Betynky v červenci 2014 rozšířila své působení v mateřském segmentu a tato oblast je pro nás jednou z těch, ve kterých chceme expandovat. Jsme rádi, že se nám podařilo získat tak silnou značku, jako je Betynka, a stát se tak absolutním lídrem na trhu titulů pro rodiče. Oba tituly sice mají stejné téma, ale redakčně k němu přistupují každý úplně jinak, podle své cílové skupiny. Maminka je zaměřena na velká města, kde právě počítáme s tím, že část žen během mateřské pracuje, má větší příjem i kupní sílu. Betynka je tradičnější, pokrývá menší města a venkov. Dohromady mají unikátní zásah na čistou cílovou skupinu.

Když mluvíme o čisté cílové skupině – je nějaká výhoda ve vlastnění dvou velice podobných titulů?

V tuhle chvíli máme díky nim monopol na mateřský segment na českém tiskovém trhu – oslovujeme většinu matek s dětmi 0-3 roky. Čtenost obou titulů dosahuje podle Media projektu 180 000 čtenářů. Navíc jsme spolu s redesignem Maminky v září loňského roku provedli také relaunch webu Maminka.cz. Za první tři měsíce letošního roku máme podle NetMonitoru průměrně 124 000 návštěvníků měsíčně. Ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce je to růst o 24 %. Počet zobrazení stránek meziročně vzrostl dokonce o 54 %. Spolu s tím se prodloužila i doba, kterou návštěvníci na Mamince stráví. Letos jsme „refrešovali“ i webové stránky Betynky, tak jsem zvědavá na výsledky webu MojeBetynka.cz.

Jaké jsou vaše plány v tomto segmentu do budoucna?

Nechci prozrazovat konkrétní projekty, ale jak už jsem řekla, budeme u obou titulů podporovat jejich „jinakost“. U každého zvlášť pak spolupráci tiskových a webových verzí, stejně jako posilovat komunitu na sociálních sítích. Máme určitě rezervy v iPadových verzích, mobilních aplikacích… Je před námi stále hodně práce, nicméně chceme budovat jednu velkou mateřskou komunitu na vzájemně propojených platformách. Maminku a Betynku totiž vnímáme nejen jako časopisy, ale jako zásadní díl skládačky, do které patří web, Facebook, mobilní aplikace, vydávání knih, eventy a workshopy.

Lada Rudovská, ředitelka lifestylových redakcí, Mladá fronta

V letech 2006 až 2010 působila jako šéfredaktorka české mutace magazínu Elle. Od roku 2012 pracuje ve vydavatelství Mladá fronta. Pod jejím vedením byly relaunchovány časopisy Moje psychologie, Food a Maminka.

 

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)